EAW JFL210, JFL118, UX8800

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

EAW JFL210, JFL118, UX8800

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Under "PA" er det et emne som heter "hjelp til valg av liten PA flate" som etterhvert utviklet seg til å omhandle EAW JFL210, JFL118, UX8800 vs. JBL VRX.
Kan noen her gi brukererfaringer med JFL 210? Hvor viktig er UX8800? Hvordan vil denne riggen låte uten denne prosessoren som koster endel....? Jeg tenker i utgangspunktet en rigg med en bunn & to topper på stativ på hver side. Trenger man prosessoren også til dette oppsettet, og hva blir hovedforskjellen med og uten? Hvor mange mennesker (hvor stort lokale)kan en slik rigg spille for?
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Kjell
Newbie
Innlegg: 21
Registrert: 21 mai 2007, 15:03
Kontakt:

Re: EAW JFL210, JFL118, UX8800

Legg inn av Kjell »

Hei Odd Arild

Jeg trur vi i Jessheim Lyd og Lys er en av de få som faktisk har dette oppsettet. Og uten prosessor låter det et greit, men med prosessor blir diskanten litt sniller og det låter sinnsykt behagelig. Vi har 1 x sub med 2 topp pr side og det funker vel flott til en 500 stk hvis lokalet er ikke så alt for stort. Du må hvertfall ikke finne på å bruke noe billig prosessor da er det bedre å hoppe over og kjøre pasivt.

Nå er det vel mest fornuftig å sammeligne med JBL VRX i denne verden, og da låter nok JBL litt bedre pasivt enn hva EAW'n gjør. Når du får aktiv deling på plass går det andre veien. Men mye smak og behag, og sikkert like mange meninger som det er mennesker som har meninger...

Hvis du først har 100.000,- å legge på bordet for å få EAW så er det kanskje greit å grave frem de siste 30.000 for å bli kjempe fornøyd er hvertfall min mening. Men pass på at du har AMP nok for EAW'n elsker mye AMP.

Hvis du lurer på noe mere må du gjerne send meg en PM direkte eller en mail til kjell@jll.no.
Kjell Arne Sveiven
Jessheim Lyd og Lys
http://www.jll.no
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: EAW JFL210, JFL118, UX8800

Legg inn av Helge A. Bentsen »

UX8800 er en må-ha-boks hvis du kjøper EAW, den låter lysår bedre på EAW sine produkter enn noen andre prosessoorer. Husk å kontrollmåle delaytidene på utgangene. 210 er ikke en imponerende kasse passivt, men sammen med UX8800 og Lab FP+10000Q er det en kjempebra kasse.
Svar