Trådløst

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Trådløst

Legg inn av Ivan Bratten »

Heisann, har noen mygger/bøyler/mottakere som skriker om å bli utskiftet med noen nye...er det noen der ute som har noen forslag til hvilke sett jeg bør annskaffe meg?
Begrunn gjerne forslagene.

Vil brukes til Revyer, seminarer o.l
Sist redigert av Ivan Bratten den 27 apr 2009, 21:57, redigert 2 ganger totalt.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Trådløst

Legg inn av Espen Hammer »

Bare mygg?? eller komplett sett med sender, mottaker og mygg?
luringen

Re: Trådløst

Legg inn av luringen »

Sennheiser, uten tvil. Da er det lettare å leige inn fleire sett, dei fleste utleigefirma har vel sennheiser i stallen sin. Og eg har ALDRI hatt trøbbel med dei.
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: Trådløst

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Jeg er også glad i Sennheiser's trådløse produkter. De er veldig fleksible, og de gir god service dersom du trenger reparasjon. Men du sier mygger, det vanligste i dag er å bruke hodebøylemicer, som gir bedre lyd, og mer lyd før feedback, etc. Trenger du hele sett, bare micer, og hvor mange? Du nevner en pris på 7 000,- hva skal de dekke, og hvor mange micer?
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Trådløst

Legg inn av Frode Trondahl »

AKG wms 4000 hel klart ett av de beste systemene på markedet. Låter utrolig bra.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Trådløst

Legg inn av Espen Hammer »

Flere som skryter av AKG sine ting. Men tror nok den 7000 kronene røyk rimelig raskt med det systemet du nevnte Frode.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Trådløst

Legg inn av Frode Trondahl »

450 systemet er også fint, det er innenfor budsjettet.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Trådløst

Legg inn av lydonen »

AKG WMS450 er et bra system som jeg har solgt mye av, egner seg bra til semi-proffe applikasjoner. Allikevel synes jeg personlig av Sennheiser er de beste på trådløst, sånn generelt sett. Alltid super rekkevidde, bra batteritid, god lyd og null feil og tull..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Trådløst

Legg inn av Trond »

Har hatt negative opplevelser både på Shure, Akg og Sabine, men aldri med Sennheiser!

Men skal du ha eit rimelig system til lokalrevy og liknande, og du kan leve med litt droppouts og susing på grunn av lav RF.

Så kan du nok berre kjøpe Shure SLX eller noko i den klassen.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Kjell
Newbie
Innlegg: 21
Registrert: 21 mai 2007, 15:03
Kontakt:

Re: Trådløst

Legg inn av Kjell »

Vil vel kanskje være greit hvis du trenger mere enn du kjøper at du kjøper noe som noen du kjenner har så du kan leie inn mere. Og Sennheiser er vel det letteste i verden å leie mere av.. Med mindre du bort på verdens-ende...
Kjell Arne Sveiven
Jessheim Lyd og Lys
http://www.jll.no
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Trådløst

Legg inn av Tom Hansen »

Anbefaler Sennheiser. Og som Kjell er inne på, det finnes Sennheiser og leie inn overalt hvis man trenger flere. Vi vurderte mange system da vi kjøpte inn, og idag er jeg MEGET glad for at jeg ikke gikk for noe "billig serie"
Er det forresten noen her som har testa trådløs overføring av lyd fra mikser til aktiv høyttaler? Har en utfordring med å få lyd over et traffikert område på en martna her oppe.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Knut M. Sundnes
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 26 jul 2007, 23:29

Re: Trådløst

Legg inn av Knut M. Sundnes »

Har sendt lyd fra mikser til aktive høyttalere via trådløst flere ganger. Funker brillefint.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Trådløst

Legg inn av Ole Hansen »

Brukte trådløs overføring fra mikser med litt eldre Sennheiser system flere ganger tidligere for å overføre signal over bakkeløpsbane for å slippe og bruke tungvind kabling i stolper. Løpsbilene var fra ymse bilcrossbiler, wankelmotorer og helt opp til Ludvig Hunsbeth-nivå. Funket helt fint uten tenningsforstyrrelser fra bilene.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Trådløst

Legg inn av Tom Hansen »

Ok. Da skal jeg teste dette. Blir mulig en avstand på 500 meter, men det burde vel gå med bladantenne og fri sikt.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Trådløst

Legg inn av Ivan Bratten »

Odd Arild Larsen skrev:Jeg er også glad i Sennheiser's trådløse produkter. De er veldig fleksible, og de gir god service dersom du trenger reparasjon. Men du sier mygger, det vanligste i dag er å bruke hodebøylemicer, som gir bedre lyd, og mer lyd før feedback, etc. Trenger du hele sett, bare micer, og hvor mange? Du nevner en pris på 7 000,- hva skal de dekke, og hvor mange micer?
=) hører mye bra om Sennheiser, mener hovedsaklig bøyler ja og jeg tenker pr. sett (mottaker/sender med bøyle) har sett litt på 300 G2 serien med Hsp2 bøyler... så må vell opp litt i pris da...

Er ikke interressert i tilbud men tips på merker og forskjellige typer bøyler osv.
Svar