PA produkter fra U.S.B

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Adrian Nordeng
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 11 apr 2009, 05:47

PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Adrian Nordeng »

Er det noen som har vært borti PA produkter fra US-Blaster ?
Etter prisen å bedømme er det nok ikke i verdenklasse, men kan tenke meg til at det kanskje er på nivå med behringer og slikt ? Leveres forøverig av http://www.skytronic.co.uk/
Adrian Nordeng
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 11 apr 2009, 05:47

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Adrian Nordeng »

Lite respons her, kan gi dere et eksempel.

Kan f.eks dette være et billig alternativ for en liten konsert PA for et lokalt/ukjent band ?
http://www.billebro.se/myshop/myshop_st ... &PRID=2395
Jeg vet billebro er håpløst fæl å blåse opp alt de selger som om alt skulle være verdens beste, men hvis vi ser bort ifra det.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Joachim »

Det renaste vi hört på länge! Jaggu, løp å kjøp. Vil ni åka mera? Jaaaaaaaaaaaa
141db på 4 bokser. Hurra, har du dårlig råd men god plass i bilen er jo dette supert.
Mvh
Joachim Venberget
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Espen Hammer »

hmm..Skeptisk til slike ting, er nok en grunn til både pris, og hvor kjent merket er. Vet ikke om det er så mye billigere en alternativene i den størrelsen der. 80 000,-. Fant med et søk, et Dynacord XA2 pa med ekstra topper til 120 000,- .. 40 000 lapper dyrere, men to topper ekstra, og ikke minst kvalitets ustyr, som har importør i norge.
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Hans A. Moen »

Billebro er krise. Alle annonser i CAPS. Også er det ikke billig i det heletatt.
De reklamerte hardt for EV SX300, som jeg skulle hatt noen av, med feil bilde og til godt over 4k per stk. Ikke billig i det heletatt!!
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

Espen Hammer skrev:hmm..Skeptisk til slike ting, er nok en grunn til både pris, og hvor kjent merket er. Vet ikke om det er så mye billigere en alternativene i den størrelsen der. 80 000,-. Fant med et søk, et Dynacord XA2 pa med ekstra topper til 120 000,- .. 40 000 lapper dyrere, men to topper ekstra, og ikke minst kvalitets ustyr, som har importør i norge.
Ikke at jeg akkurat roper hurra eller har den store trua på dette systemet, men prisen er for 4 topper og 8 subber. Ergo like mange topper + 4 subber i forhold til XA2. Rett skal være rett. Så er nok endel billigere for vesentlig mer (uten at jeg får nevneverdig større behov for å kjøpe det.....) :)
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Espen Hammer »

hehe.. ok. :D
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Av billig PA så kan jeg anbefale dB Technologies sitt Flexsys system!
Nå fikk jeg aldri testa anlegget til grensene,men til jobbene jeg gjorde med det nå i påska , så funka det helt kult!
2x12 toppen over 2 stk 1x18" sub. også er det aktiv, tut og kjør!

prisen hos Thomann er ca 1000 eur pr boks
Adrian Nordeng
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 11 apr 2009, 05:47

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Adrian Nordeng »

Har ingen planer om å kjøpe et slikt system selv altså, jeg bare lurte på om noen hadde prøvd det ut ?
Kan jo hende det er mer en "bra" nok for et ukjent band som skal opptre for rundt 300 stk på uteplasser.
Rett skal være rett, det er mye for pengene. Men kvantitet er ikke det jeg sikter etter vanligvis altså : )
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av BjørnH. »

Denne Flexsys-riggen, hvor bra er den egentlig? Har en kunde som driver et danseband som skal ha seg ny PA. Kan det være en bedre løsning enn PRX fra JBL eller Actor DX fra HK-audio? Noen som har prøvd?
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: PA produkter fra U.S.B

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Jeg syns Flex-sys funker veldig fint! Parkerer det jeg har hørt av aktiv HK. Nå har jeg dog kun hørt Actor. Vet ikke om det er no står forskjell mellom Actor og Actor DX.
DB Kassene har RCF drivere. noen som svært sjeldent pleier å resultere i no katastrofe ;). Fin vekt, helt kul lyd og bra punch og dynamikk, noe overhode Actor IKKE har, den er slapp, spesielt i sub..
Hvis du vil ha mer info om flex-sys, så kontakt lydonen, er faktisk han som sitter med riggen jeg har prøvd.
Svar