Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Ole Hansen »

Noen som har testet disse to aktive 18" subbene opp mot hverandre?
Benum reklamerer jo med et enormt "trøkk" i Mackiene. Er det like mye skyv i JBLène?
Er eventuelt tenkt stående fast i en liten menighet så vekt har ikke så veldig mye å si. Hadde vært kjekt å høre hvilke erfaringer som er gjort med disse subbene.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Kjell
Newbie
Innlegg: 21
Registrert: 21 mai 2007, 15:03
Kontakt:

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Kjell »

Uten å si noe om hva som spiller best så er det vel et par andre ting som kan være greit å notere seg:

* Hvor enkelt er det å selge Mackie VS JBL hvis du vil bytte de ut om 2-3-4-5 år.
* Hvis du får noen serriøse artister innom vil de da spille på Mackie/JBL ?
* Er du virkelig ute etter det sinnsyke skyvet?
* Hva annne PA har du?

Jeg har ikke brukt JBL PRX, men har brukt Mackie SWA1801 og det er jo helt greit, men jeg ville aldri kjøpt det.....
Kjell Arne Sveiven
Jessheim Lyd og Lys
http://www.jll.no
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Mats »

Har gjort et par jobber med PRX, og synes det fungerer fint. Men det er ikke noe sinnsykt skyv i de.
Men som Kjell sier; vil du ha det sinnsyke skyvet?
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Ole Hansen »

Er ikke jeg som skal ha subbene, men en liten menighet i nabokommunen. Det er jo ungdommene som vil ha subber og de vil jo ha mest mulig skyv. I det området er finnes det endel Mackie subber og siden det er det de kjenner står det på ønskelista. JBL PRX er jo også billigere en Mackie. Lurer bare på om PRX skuffer i forhold til Mackie.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av BjørnH. »

Hei! Kommer snart en ny PRX fra JBL med større amp og bedre element i (818?). Kanskje det kan være noe å gå for.
Mackie har vel ikke det beste rykte for tiden.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Ole Hansen »

Takk Bjørn. Fant den på nettet. Den så jo ikke dum ut. Enda mindre vekt og mer power. Får håpe prisen ikke blir vesentlig høyere.
http://www.jblpro.com/catalog/general/P ... =285&MId=3
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Ja, det så interessant ut med nye og forbedrede PRX kasser. Men toppkassene med 12" & horn, hva var forskjellen på nye & gamle der? Er det kun monitorfunksjonen ? Har hørt at de gamle PRX toppene har en noise-gate eller noe som støyer litt, noen som vet om den nye har fått ordnet dette?
Ellers Ole, så har jeg en PRX aktiv 18" bunn, bruker den i mindre settinger sammen med RCF ART 300 A topper. Fungerer greit med playback, etc. men har ikke prøvd de med band. Jeg synes at de fleste Mackie aktive kasser er vel tunge i vekt. Det var noen her på forumet som nevnte at Mackie hadde et dårlig rykt, kan det forklares mer nøyaktig.
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Mackie SWA1801 vs JBL PRX 518S

Legg inn av Marius Lindaas »

Mener at benum muligens har overdrevet en smule når de lagde produktbeskrivelsen på mackien. "Livsfarlig" og "sansynlig vis flytte fjell" er hvertfall ikke min erfaring. Syns mackien er litt uhåndterlige mtp vekt og utforming. I tillegg fyller bassportene(de store hulla i front) seg opp med møkk, tomflasker og annen dritt på fester/konserter. JBL`en har jeg aldri hørt på men de ser jo bra ut:-D
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Svar