Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Joachim »

Ole Hansen skrev: Det var vel i spirit tiden at Makcie kom for fullt og ble en vanlig mikser i den klassen. Slik var det ihvertfall i området heromkring. Så kanskje Mackie lagde bedre miksere samme prisklasse på den tiden?
Nettopp, jeg kan ikke huske det var særlig mye som var konkuransedyktig, så da blir det jo litt teit å sitte her 10-20 år etter å snakke om alt som er tilgjengelig i dag.
Er ikke alle analoge miksebord bygd opp på eksisterende teknologi og kommer vel da inn under "kopiert teknologi" ?
Joda, det var ikke det jeg tenkte på. Ordla meg kansje litt feil.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Tom Hansen »

Jeg er enig med det første inlegget til Helge. Er budsjettet ditt 6000,- så finnes det bedre alternativer. Spirit er nok blant de første som havner på dynga, og om kort tid vil vel alle analogmiksere ligge på samme plass. Dynacord hadde noen fine miksere på 90-tallet. Uansett så er analogmiksere på tur i grava, så det vil florere av miksere til salgs.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Jeg tror MH3/MH4 kommer til å være ute på jobber en god stund til. Men de kommer også til å dø ut så fort oldisene får pensjonert seg :lol:
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Tom Hansen »

Joda, de dyre analogmikserne vil nok vare mange år framover. Men selv der stuper prisene. Derfor vil det være gunstig og velge noe bedre enn Spirit. Spirit kan ikke brukes ute, da knappene tar av i vinden! :lol:
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Hans A. Moen »

Jeg HATER!! digitale miksere. Jeg synes det er helt forferdelig å ta på... Men sa det samme om windows XP.. og har det på datan nå. Så det går vel som det må gå.. Må bare ha noen år på meg.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av lydonen »

Hans A. Moen skrev:Jeg HATER!! digitale miksere. Jeg synes det er helt forferdelig å ta på... Men sa det samme om windows XP.. og har det på datan nå. Så det går vel som det må gå.. Må bare ha noen år på meg.
Merkelig innstilling.. Hater digitale miksere men kunne tenkt seg en gammel Spirit live :p

Litt som å fornekte cd-mediet og drømme om gamle kassettspillere!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Hans A. Moen »

lydonen skrev:
Hans A. Moen skrev:Jeg HATER!! digitale miksere. Jeg synes det er helt forferdelig å ta på... Men sa det samme om windows XP.. og har det på datan nå. Så det går vel som det må gå.. Må bare ha noen år på meg.
Merkelig innstilling.. Hater digitale miksere men kunne tenkt seg en gammel Spirit live :p

Litt som å fornekte cd-mediet og drømme om gamle kassettspillere!!
Jepp. Snål gubbe ikke sant? :D
Om du bytter ut kassettspiller med LP-spiller så er vi mer enige :D
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Tom Hansen skrev:Jeg er enig med det første inlegget til Helge. Er budsjettet ditt 6000,- så finnes det bedre alternativer. Spirit er nok blant de første som havner på dynga, og om kort tid vil vel alle analogmiksere ligge på samme plass. Dynacord hadde noen fine miksere på 90-tallet. Uansett så er analogmiksere på tur i grava, så det vil florere av miksere til salgs.

Analoge miksere går ikke i grava så lenge jeg lever :) Mikse monitor på digitale miksere er en lek, men gjøre frontlyd på de er ikke morro. Det går ikke fort nok med fingrene mine ihvertfall, og det låter fremdeles ikke like fett.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av lydonen »

Hans A. Moen skrev:
lydonen skrev:
Hans A. Moen skrev:Jeg HATER!! digitale miksere. Jeg synes det er helt forferdelig å ta på... Men sa det samme om windows XP.. og har det på datan nå. Så det går vel som det må gå.. Må bare ha noen år på meg.
Merkelig innstilling.. Hater digitale miksere men kunne tenkt seg en gammel Spirit live :p

Litt som å fornekte cd-mediet og drømme om gamle kassettspillere!!
Jepp. Snål gubbe ikke sant? :D
Om du bytter ut kassettspiller med LP-spiller så er vi mer enige :D
Nåh.. Du skal bra opp i kvalitet på analoge miksere før LP-referansen blir kompatibel. Gamle Spirit Live er og blir kassettspillerlyd..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av lydonen »

Helge A. Bentsen skrev:
Tom Hansen skrev:Jeg er enig med det første inlegget til Helge. Er budsjettet ditt 6000,- så finnes det bedre alternativer. Spirit er nok blant de første som havner på dynga, og om kort tid vil vel alle analogmiksere ligge på samme plass. Dynacord hadde noen fine miksere på 90-tallet. Uansett så er analogmiksere på tur i grava, så det vil florere av miksere til salgs.

Analoge miksere går ikke i grava så lenge jeg lever :) Mikse monitor på digitale miksere er en lek, men gjøre frontlyd på de er ikke morro. Det går ikke fort nok med fingrene mine ihvertfall, og det låter fremdeles ikke like fett.
Jeg har hatt flere av mine beste opplevelser på FOH bak digitalbord, og har ved A/B-tester konstantert at en LS9 gruser en GB4 samtidig som jeg på city scene i Alta også har fått en klar følelse av at husets MH3 ikke hadde noe å stille opp med mot min medbragte iLive. Synes samtidig at hverken GB eller MH har vært noe problem å få fin lyd ut av..

På den annen side har jeg hatt dårlige FOH.opplevelser med digitale bord, både 01V og PM5D..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Hans A. Moen »

lydonen skrev:
Hans A. Moen skrev:
Jepp. Snål gubbe ikke sant? :D
Om du bytter ut kassettspiller med LP-spiller så er vi mer enige :D
Nåh.. Du skal bra opp i kvalitet på analoge miksere før LP-referansen blir kompatibel. Gamle Spirit Live er og blir kassettspillerlyd..
Less Grace, More Grunt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Joachim »

Nå dreide vel denne tråden seg om en spirit live til 6 lapper. Jeg kan ikke se noen alternativer i tråden som er konkuransedyktige på pris i forhold til det. Det er jo så totalt usaklig å sammenligne med miksere til både ett, to og flere hundre tusen spenn.
Det er i mine øyne ingen tvil om at en spirit vil gjøre jobben til "morra di" og resten av familien. Hverken bestemor eller barnebarna vil høre forskjell om det var en iLIve eller Midas til mange hundre tusen med dette utgangspunktet på scena. Problemet med en sånn gammel sak ligger nok mer i driftsikkerheten vil jeg mene og tro. Lyd blir det uansett selv med en eller flere kanaler som er ute av drift.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Tom Hansen »

Det finnes uten tvil miksere til 6.000,- som er bedre enn Spirit. Jeg solgte selv en A&H GL3/24 i flight for 6.000,- for ett år siden.
Dynacord 24/4 gikk for 5.000,- for 2 år siden. En Venice 24 bør vel og snart nærme seg den prisen.

Fant denne nettopp: http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=256135
Mye bedre enn Spirit.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Fornuftig pris på Soundcraft Spirit Live 4.2 er?

Legg inn av Hans A. Moen »

Tom Hansen skrev:Det finnes uten tvil miksere til 6.000,- som er bedre enn Spirit. Jeg solgte selv en A&H GL3/24 i flight for 6.000,- for ett år siden.
Dynacord 24/4 gikk for 5.000,- for 2 år siden. En Venice 24 bør vel og snart nærme seg den prisen.

Fant denne nettopp: http://musikkweb.no/marked/market.php?aid=256135
Mye bedre enn Spirit.
Den jeg bruker på morradi videoen..
Svar