PA-tårn

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

PA-tårn

Legg inn av Rune Røsten »

Noen som har noen gode erfaringer med PA-tårn. Føler jeg leter etter det umulige. Det må kunne løfte minimum 1500kg med linearray 12-15m, være lett, billig, ta lite plass og være enkelt å rigge :D

Ihvertfall må det løfte 1500kg 12-15m. De andre kravene er vel bare ønskedrømmer 8)
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: PA-tårn

Legg inn av Ole Hansen »

1500 kg 12-15 meter opp er mye for et tårn. Tror ikke det finnes både lett, enkelt, lite og billig. En trenger barduner eller lange stag for for å holde noe så tungt hengende i vinden så høyt oppe. De som driver med slike store linearray system henger det vel i scenen som er godkjent for så mange kilo. Russen har jo forresten funnet en løsning :) ; mobilkran. Men det er jo hverken lett ,enkelt, lite eller billig.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: PA-tårn

Legg inn av Rune Røsten »

Nei, lett, enkelt og billig er jeg fullt klar over ikke går. Men jeg vil gjerne vite hvilke alternativer jeg har. Har for eksempel funnet ett fra Litec. Noen med andre konkrete forslag?
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: PA-tårn

Legg inn av Frode Trondahl »

Lett og billig. Om du finner noe brukt layher stillas, så går det jo ann å bygge 15 meter tårn, uten mye problemer.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Re: PA-tårn

Legg inn av knut »

Prolyte har noen feita Girafftårn, samt http://www.alctruss.com/ har noen "goalpost" tårn.
Det som er viktig i tillegg til å se på vektspesifikasjoner er front og sidesurface kapasitet ( areal på høyttalerene ) samt vindstyrke de er oppgitt til å tåle.
Tipper du må ut med ca 150 bananer ++pr tårn +motorer samt at du må ha en stor bil til å transportere med :)
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Svar