Mikrofoner

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

luringen

Re: Mikrofoner

Legg inn av luringen »

bose skrev:merklig at jokke ikke har vært her og hyla Audix D6 så øra flagrer! :lol:
... kan hyle eg... D6 for alle penga!!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8)
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Mikrofoner

Legg inn av Espen Hammer »

joda.. ikke her i gården dog. hehe :P
DominantFredrik
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 06 des 2008, 18:23
Kontakt:

Re: Mikrofoner

Legg inn av DominantFredrik »

Fant igjen en litt chabby AKG-C451 kondenser, funker den bra som OH til trommer?
DominantFredrik
Newbie
Innlegg: 13
Registrert: 06 des 2008, 18:23
Kontakt:

Re: Mikrofoner

Legg inn av DominantFredrik »

I et stereopar, selvfølgelig=)
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Mikrofoner

Legg inn av Espen Hammer »

joda.. de funker topp de.. kjør på
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Mikrofoner

Legg inn av Mats »

Om man skal ha black metal - tikktikktikk-basstromme kan jo beta 91 funke greit.. Om det låter kult er en helt annen sak. :lol: Eller så synes jeg den funker som ei kule sammen med beta 52. I hvertfall om trommisen er i overkant snill på foten, og man vil ha litt kick.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Mikrofoner

Legg inn av Joachim »

Ja jøss, dess flere kanaler dess bedre. Sku vi hatt 2 micer på alt måtte vi hatt 80 kanalals lydblandere. Forbanna tøv og noe som er opphausa av bortskjemte teknikere.
Men dere får no kose dokker med 91'en som låter papp og drit og prøve redde det i land med mic nr 2 om det er B52 ell whatever. Er dere arbeidsløse siden dere gidder skru dobble kanaler eller?
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Mikrofoner

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Færre mikker av god kvalitet gir alltid bedre resultat enn mange mikker av middels kvalitet.
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Mikrofoner

Legg inn av Mats »

Mulig jeg ordla meg litt dumt.. Jeg bruker veldig sjelden mer enn én mikk på basstromma. Rett og slett fordi de fleste trommene jeg har vært borti har låti fint med en beta 52. Men noen ganger kan den bli litt ullen, og da kan det være fint med en 91 inni tromma i tillegg.
Misforstå meg rett! Om det er krise, og to mikker kan hjelpe, så bruker jeg gjerne to mikker. Men jeg slenger på ingen måte opp to - tre mikker bare fordi jeg har sett noen andre gjøre det. To mikker kan vel gjøre jobben både dobbelt så vanskelig og dobbelt så enkel. Spørs helt på om det er rett mikker og om man vet hva man gjør..

Less is more! :)
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Mikrofoner

Legg inn av Joachim »

Mats skrev:Om man skal ha black metal - tikktikktikk-basstromme kan jo beta 91 funke greit.. Om det låter kult er en helt annen sak. :lol: Eller så synes jeg den funker som ei kule sammen med beta 52. I hvertfall om trommisen er i overkant snill på foten, og man vil ha litt kick.
Leste såpass mellom linjene dine her at jeg ikke gidder kverrulere eller da.. Vi snakker jo samme språk så du trenger ikke unnskylde deg i øst og vest.

Skal vi konkludere med at de som bruker mer enn en mic på basstromma sliter eller? ? Hva med en klubb på facebook :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Mikrofoner

Legg inn av Mats »

Jeg tror vi kan si at man sliter om man tyr til flere mikker på basstromma ja.. Har inntrykk av at mange gjør det bare fordi b52 og b91 er en kjent combo... Ikke nødvendigvis fordi de trenger det.

Skal jeg prøve å dra tråden litt inn på sporet igjen også når jeg først er igang da kanskje:

AKG D40 på skarp! Sinnsykt distinkt, og jeg lover deg at du ikke trenger flere mikker på skarpen enn den! :lol:
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Mikrofoner

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Får da det til med en 52 også,, bare å ha en gate i racket :)
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Mikrofoner

Legg inn av Tom Erik Stokness »

2 mic`r i basskagga kan være genialt på festivaler osv, når man har stor variasjon i musikksjanger!
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: Mikrofoner

Legg inn av Mats »

Kom på et par ess til:

AKG C519M på blås er helt sjef, og C518M på tammer er ei heller dårlig! :) Også så små og fine de er også a gitt.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Mikrofoner

Legg inn av Ole Hansen »

Tom Erik Stokness skrev:2 mic`r i basskagga kan være genialt på festivaler osv, når man har stor variasjon i musikksjanger!
Enig i det, men da er det enten eller for min del. 901 eller 902. Har prøvd å kombinere de en gang men det ble jeg ikke happy med. Synes 901 funker bra alene i mange settinger, sjef på heavy. Liker 902 bedre enn B52. Det som til slutt avgjør mest er vel lyden som tromma gir? Hvis en på død og liv skal flytte mye luft så kan jo subkick i tillegg være kult 8) .
Skal teste AKG 518 på golvtam i romjula.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Svar