Shure SM86

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

Shure SM86

Legg inn av bose »

Hei, Ser at Shure har kommet med en mic som heter sm86. Lurer på om de er no bra. hvordan er dem i forhold til f.eks sm58? noen erfaringer?

Takk for alle svar
Tom Erik Stokness
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Har ikke prøvd den, men det er nå en kondis så det er vel mer likt sm87 enn sm58 vil jeg tro. Og er den lik sm87 så er det vel bare å hive hele greia vil jeg tro. (Ref tidligere diskusjon ang SM87)
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

hmm..ja hadde vært ok å prøvd denne!
Men jeg tror nok bare det er lillebroren til sm87... og ja da er det bare en ting å gjøre.. :lol:
Ikke sikker på prisen på en sm87 men denne ligger nok litt under.. tror du må ut med 2 laken for denne her..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Har ikkje testa ut sm86 sjølv, enno, men har fått positive innspill fra andre. Største forskjellen på sm87 og sm86 er karakteristikken. sm87 har som vi alle veit supernyre-, medan sm86 har nyrekarakteristikk.

sm86 er ca. ein høvdig billigere enn sm87 (veil. benum). Det vil jo si at den ikkje er så overdrivet langt unna sm85 i pris (ca. 1/2 høvding). Då er det ikkje så veldig unaturlig å måle disse mikrofonane mot kvarandre, Tom Erik. Om du skulle få anledning til det må du gi oss tilbakemelding...

-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

EQ-Dvergen skrev:Har ikke prøvd den, men det er nå en kondis så det er vel mer likt sm87 enn sm58 vil jeg tro. Og er den lik sm87 så er det vel bare å hive hele greia vil jeg tro. (Ref tidligere diskusjon ang SM87)
hva har du prøvd b87 b87a sm87 på????
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Joachim skrev: hva har du prøvd b87 b87a sm87 på????
Ymse vokalister. Hvordan det?
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

EQ-Dvergen skrev:
Joachim skrev: hva har du prøvd b87 b87a sm87 på????
Ymse vokalister. Hvordan det?
Kansje hive noen ymse vokalister?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Sukk, om det bare var så enkelt... :roll:
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Hei.
Jeg våger meg innpå med en erfaring på SM 86. Jeg er lydmann for bl.a. et gospelkor som bruker håndholdte mikrofoner. Vi kjøpte mikrofoner for litt over 1 år siden, og endte da opp med 28 stk SM 86. I utgangspunktet tenkte jeg på SM 57/58, men på det tidspunktet brukte vi 2 sangere pr. mikrofonog SM 86 tar bedre inn på litt avstand. Senere har vi kjøpt inn 15 SM 58 som guttene bruker, og har nå 1 mikrofon pr. sanger. Som solistmikrofon, kontra SM 58, vil jeg si at stemmen høres luftigere ut, det virker som om den har et større(også i praksis) frekvensområde. Vi driver litt utleie på utstyret og jeg har noen erfaringer derfra:Jeg har brukt SM 86 som vokalmic for et hardrockband, det fungerte helt fint, den tåler høye lydtrykk uten forvrengning. For ca 3 uker siden hadde vi en jobb for jazzklubben her i byen(Harstad). Da sammenlignet vi nokså grundig mellom 58 og 86. Litt lettere feedback på 86, men vokalisten foretrakk helt klart 86 pga lydkvalitet. Vi bruker 1 stk Yamaha GA 32/12, 1 stk Yamaha MG 32/14 og Mackie Sa 1232/ 1801.
mvh
Geir
Svar