Frustrasjon!

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Frustrasjon!

Legg inn av Hallgeir »

Ja nå har jeg i en årrekke vært den stolte og fornøyde eier av et headsett av typen Sennheiser HD265. Lyden er helt suveren og alt er bare fryd og gammen. Men... For et par år siden skjedde det som så ofte skjer. Lyden forsvant i den enne kanalen. Jeg tenkte OK, jeg kjøper jo bare ny kabel! Jeg hastet til nærmeste HIFI-butikk og bestilte. Ikke noe problem. Et par dager etterpå gikk jeg tilbake til butikken og kunne hente min nye kabel i bytte for.... 300 kroner!!! Jeg tenkte mitt men gjort var gjort. Et par måneder etter at jeg hadde jøpt ny kabel, begynnte også denne å fuske. Jeg ble litt frustrert, men jeg gadd ikke å bry meg om det. De funket jo nesten hele tiden. For et par uker siden forverret situasjonen seg. Jeg måtte la pluggen være heilt i fred for å forhindre at lyden forsvannt. Det var på tide å handle, men jeg ville ikke en gang til betale en formue for en kabel så jeg bestemte meg for bare å bytte pluggen. Jeg satte meg ned med loddebolten og da oppdager jeg at dette er en umulig oppgave. Den eneste isolasjonen i kabelen er at hver eneste leder er trukket med en form for plast. Dette innebærer at når du setter loddebolten i kabelen, smelter isolasjonen innover i kabelen og overledninger fyker rundt omkring. Noe så irriterende! Denne kabelen er produsert slik at mannen i gata ikke skal kunne fikse den og produsent kan sette prisen på ny kabel så høyt de bare vil! Nå kryper jeg til korset og bestiller ny!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Aldri gjort d selv men hva med å "gå inn" i selve klkkene og lodde på en "skikkelig " kabel en gang for alle!!
Slik at om du får problemer i fremtiden er det enkelt å lodde på ny plugg o.l. ?
Vet ikke hvor enkelt dette er... mulig Sennheiser har sørget for at dette også er umulig.. :evil:

Mye vil ha mer..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Kenneth Jensen skrev: hva med å "gå inn" i selve klkkene og lodde på en "skikkelig " kabel en gang for alle!!
Tro meg det er helt umulig det også. Resultatet ville blitt så skrøpelig at det ikke ville holdt lenge og da står man der med ei ødelagt "klokke" i stedet for en kabel!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

ok..kjipt det!!!
Lydforum Administrator/Pensjonist
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Hallgeir skrev:
Kenneth Jensen skrev: hva med å "gå inn" i selve klkkene og lodde på en "skikkelig " kabel en gang for alle!!
Tro meg det er helt umulig det også. Resultatet ville blitt så skrøpelig at det ikke ville holdt lenge og da står man der med ei ødelagt "klokke" i stedet for en kabel!
Du må bare skrape av isolasons plasten på enden av ledere og låde med en bolt på max 15 watt. Ikke varm mer en 2 sekunder av gangen.

Da er det ikke noe problem å fikse kablen.

Mvh
Frode.
En service elektroniker som også
eier Sennheiser headsett.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Jeg er jo ikke akkurat helt rå med bolten:)
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Svar