Soundcraft Si3

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Soundcraft Si3

Legg inn av lydonen »

http://www.soundcraftdigital.com/products/si3/

ser ikke ut som om det er Studer/teknologi på denne. Jeg likte det at den hadde nok inputs og et greit brukergrensesnitt, selv om virtual channel strip ikke er like genialt alltid.

Men jeg er overrasket over at den ikke kommer med løst stagerack men derimot har alle inputs lokalt. Kom igjen Soundcraft vi skriver 2009!! 4 klanger innebygd er ok for en M7CL-killer men den burde kanskje hatt flere..

Hva skal man tippe prismessig? Litt over M7CL, i iLive-144 land?

Blir spennende å se og høre denne!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Ole Hansen »

lydonen skrev: Men jeg er overrasket over at den ikke kommer med løst stagerack men derimot har alle inputs lokalt. Kom igjen Soundcraft vi skriver 2009!! 4 klanger innebygd er ok for en M7CL-killer men den burde kanskje hatt flere..

Hva skal man tippe prismessig? Litt over M7CL, i iLive-144 land?

Blir spennende å se og høre denne!
Så jo ikke så dum ut den :) .
Enig i at stagerack hadde vært tingen. Må jo spare mye tid og multikabelutgifter på stagerack, men den skal vel ikke være noen Vi6-killer heller?
Har hørt rykter om ca 200 høvdinger for denne så det er vel i iLive land.
Regner med at Lydonen tar seg en Plaza-titt på denne også og kommer tilbake med full rapport. Venter i spenning!
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av lydonen »

se salgsannonse for MH3!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Ole Hansen »

Du fikk også lyst på Si3? :)
Det jeg synes ser litt dårlig ut er at touch-screen ser litt liten og knotete ut. Ser ut som om at den er beregnet for småfingre. Må vel også være her en ser eq-tingene en gjør? Hadde ikke gjordt noe om det hadde blitt lagt ut en mer utfyllende brosjyre, men noe av pointet er vel å skape nyskjerrighet?
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av lydonen »

Tja, fikk lyst å selge MH3 i det minste.. Vet ikke hvor vesentlig skjermen er for betjeningen, må se nårmere på den..Dersom denne koster særlig mere enn M7CL er nok enda en iLive eller en Digidesign Profile med mixrack et vel så bra alternativ. Si3 virker litt begrenset betjeningsmessig, og samtidig har disse Soundcraftene unødvendig mange ratt og display, mye å få feil på, M7 og iLive er jo langt enklere bygd opp..Og det med at den ikke har digital snake drar veldig ned..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av olegutten »

Var på Plasa og må si jeg synes det var merkelig lite mennesker på SI3 standen i messehallen de gangene jeg gikk forbi. Mulig de hadde visning i et annet rom i bygget som var bedre besøkt men jeg vet ikke. Var på visning hos K array i et rom i 2 etg og mener Soundcraft hadde et rom der oppe også men var ikke innom. Fikk ikke vist SI3 av soundcraft sine selgere men kikket litt på den. Mener å ha hørt /lest at den ikke er beregnet for digital multi fordi den har 64 analoge innganger. Men den har også noen kortplasser bakpå så de har vel noe på gang............

Ole
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Rune Røsten »

Jepp, Harman hadde et rom i 2 etg med en demo av Si3. Der fikk vi først en gjennomgang av mikseren av en av Soundcraft sine folk, før vi fikk ta på den selv sammen med lydrommets Espen Andersen. Den kommer ifølge Lydrommet IKKE med digitalmulti, og kortplassene bak skal ihvertfall foreløpig ikke være for digitalmultiløsninger.

Touchskjermen i center er kun for setup av innstillinger. Denne brukes såvidt jeg skjønte ikke i det hele tatt i miksingen. Den innholder cuelister osv.

Når alt kommer til alt er ikke dette drømmemikseren. Den er for stor, ikke veeeldig brukervennlig og mangel på digitalmulti trekker ned. Men hvis man ser på prisen blir den straks mer interessant. Spesielt for de som har Vi6 fra før. Fint med miksere i samme familie.

Det skal også sies at Soundcraft har en mindre versjon av Si3 på gang. Med færre fadere og I/O. Denne vil naturligvis bli mindre fysisk og billigere.
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av olegutten »

Sa Espen noe om prisen her i Norge?

Ole
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av lydonen »

Veil rundt 200k pluss mva. Ikke touringpack. flight mener jeg de snakket om 18k for. Regn ikke med enorme rabatter!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Even N.B. »

Det at det kun er analoge I/O er fordi Si3 skal være overtakeren etter MH3. Og man skal kune hvis man har en MH3 så skal man kunne bytte den ut med en Si3 så skal man kunne bruke alle I/O likt.
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Joachim »

Ser ikke på det med interne analoge in/ut som noe stort problem på en mikser i den klassen. SY40 f.eks har jo det og du trenger uanset ALLTID inn og ut på FOH så at dette er økonomisk gunstig sier seg selv, litt mer knot på veien men til innstallasjon betyr det jo ikke all verden.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av lydonen »

Even N.B. skrev:Det at det kun er analoge I/O er fordi Si3 skal være overtakeren etter MH3.
Even har vært på "lukket" Si3 demo backstage på PLASA. Øyre, Hansen, Fosshagen, Pølsa og flere andre notabliteter innen norsk livelyd var det samme :p
Du forstod dem rett Even men du tolker det feil, "MH3 direct replacement" betyr ikke at den erstatter MH3 men at kunden kan bytte over uten videre. MH3 skal nok fortsatt produseres.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Espen Hammer »

Det er vel en genrell overtaker det er tenkt, ikke bare for MH3, men verona, ml3000 og 4000.. hehe.. selv om dem er gammelt crap.. med flere.. var selv på samme demo.. sammen Rune Røsten og Arnstein. virka kjekk mikseren. men fikk mere fot for Innovason og Pro6 (digico tittet jeg ikke så mye på.. var sabla mye folk der hele tia.) men, det er jo miksere i en helt annen pris klasse. Men som det ble nevnt.. en m7cl killer er det absolutt. og en mikser de fleste firma har råd til og putte inn i lager lista si.
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av olegutten »

Var du en av dem som fikk en liten gjennomgang av Eclipse med Asle på mandagen? En periode midt på dagen raste det inn med nordmenn på Innovason standen og Asle hadde full hyre med å vise den til folk.......

Var å kikket på Digico sin mikser. Midt i visningen med masse mennesker tilstede begynte feilmeldingene å flashe. Han ble "lettere svett" som hadde visningen....

Sjekket ikke Pro 6 så nøye men den så ut som en Midas skal..... Masse fargerike knapper.. Fikk egentlig litt Broadcast feeling når jeg så den. Kan skjermene vinkles? de var utstilt litt lavt og enkelte kommenterte på at de måtte bøye seg ned for å se skjermen skikkelig.....

Ole
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft Si3

Legg inn av Espen Hammer »

jepp.. vi fikk en gjenomgang av den mikseren. og det frista og prøve ut den, når de får utviklet den ferdig ialfall. Pro6 er jo rett og slett en mini versjon av xl8, skjermene kunne vel ikke vinkles etter det jeg fikk med meg, men er selv en høy fyr, og følte ikke at jeg måtte bøye meg unaturlig mye for og se skjermene.. mye knapper ja. Menne.. virket som en enkel mikser og jobbe med, selv om det visuelt sett er litt tungvindt.. med tanke på at man på trykke seg fra mid, til high osv på eq skruing.. menne.. je je.. fikk ikke noe ordentlig demo på den mikseren, og er uansett en relativt dyr mikser, som jeg tror det kanskje ikke blir så altfor mange av i norge.
Svar