Wired IEM/wireless IEM

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Wired IEM/wireless IEM

Legg inn av Cyberjens »

Hopp og heisann!

Nettopp tilbake fra jobb i Irland der eg fikk levert Mackie 1604vlz og 2 monitorprogrammer enda eg ba om xl200 (eller liknande) og seks monitorprogrammer... hurra! :( Dessutan finnes det knapt ein einaste kondensatormokrofon i heile Irland.

Dette var utgangspunket for ein vill diskusjon om IEM og monitoring generelt.

Sjølv har eg gjort eit knippe jobber med IEM, men har ikkje fått testa ut så veldig mange produkter og produktklasser. Fint om dette edle forum kunne bidra litt...

Kva IEM systemer funker/funker ikkje? Kva produkter anbefales for wired/wireless IEM? Kva er mest prisgunstig? Kva låter best og gir minst trøbbel? Nokon jobba med dbx sin IEM prosessor?

mvh
-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Har brukt både Trantec, Sennheiser og Garwood (den nye serien).

Den som jeg føler gir mest for pengene, er Sennheiser sin 300-serie (WL). Den har mulighet for mono, stereo eller "more of me" (dvs, bruker to kanaler, og man kan med en knapp på mottakeren velge balansen mellom disse kanalene i mono). I tillegg har den en meget god limiter.

Anbefaler Sennheiser på det varmeste, Trantec (og sikkert også samson, er antakelig mye av den samme innmaten) støyer FRYKTELIG mye og har veldig dårlig limiting dersom feed-far skulle luske...

Skulle bare ønske jeg hadde med meg en når jeg var i england forrige uke... Fikk servert en Mackie 1604vz (yiehaa!), tre dynacord-monitorer på to kurser og Yamaha plastic-fantastic 15"+horn som PA... Funka på et vis, blei god lyd dog uten trøkk... Sigh...

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Svar