Nexo amper

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av lydonen »

Dokumentasjon som tydelig avdekker at de kjente forsterkermerkene sliter i 2 ohm.. Mulig det, men hva så med de mindre kjente forsterkermerkene? Se de sliter selvfølgelig proposjonalt enda tyngre.

Denne dokumentasjonen interesserer ikke meg, ampene er laget for å produsere lyd, hvilke grafer de produserer på et papir er ren teori. Nexo har lagt opp til at ampene deres skal levere i 2 ohm, og det kommer sannsynligvis til å fungere som forutsatt.

Macro-Tech har for meg nesten bare funket i 8 ohm mens Camco leverer utmerket i 2 ohm. Det er kjempeforskjell, MT låter dessuten mye kjipere..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Nexo amper

Legg inn av Joachim »

Snickers-is skrev:Beklager at jeg ikke gidder å tilfredsstille din trang til barnslig krangel Joachim.
Når ble spørsmål om dokumentasjon barnslig krangel?
Som du kan lese er det ikke bare jeg som etterlyser referanser så hvorfor gå løs på meg?
Mvh
Joachim Venberget
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av Snickers-is »

Jeg postet en oversikt her for noen uker siden. Forøvrig ligger det massevis av tester på nettet.

Men det er jo ikke så vesentlig for folk som har bestemt seg for at grafer er tilfeldige bilder som ikke har noe med produktets ytelse å gjøre.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av lydonen »

Snickers: Jeg er den som ikke har etterlyst noen grafer, gi f.. i å gjøre meg til part i denne diskusjonen. Det er de som etterspør målingene som angriper deg, jeg kunne ikke brydd meg mindre og ønsker ikke å bli tatt til inntekt for hverken de som etterspør dette eller deg som ironiserer rundt det.. Jeg skal tidsnok spørre om jeg vil dras inn i dette..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av oaasheim »

Macro-Tech har for meg nesten bare funket i 8 ohm mens Camco leverer utmerket i 2 ohm. Det er kjempeforskjell, MT låter dessuten mye kjipere..
MT fungerer godt i 3ohm på alphae... :)
Øystein Aasheim
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av lydonen »

oaasheim skrev:
Macro-Tech har for meg nesten bare funket i 8 ohm mens Camco leverer utmerket i 2 ohm. Det er kjempeforskjell, MT låter dessuten mye kjipere..
MT fungerer godt i 3ohm på alphae... :)
Hadde to oppsett for Alpha e med MT. Ett rack inneholdt MA3600 og MA2400 med analog controller, det andre inneholdt MA5000 og MA3600 med NX241 controller. Det ble jo lyd men herreminhatt så mye bedre det låter med Camco Vortex. Øyre trodde ikke det var sånn forskjell og giddet først ikke å sammenligne, men nå etter to år har han gjort det, og spør ham i dag!?!!
Samme med Alpha, låter utrolig mye bedre med Vortex amping.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av oaasheim »

eg seier ikkje at det er betre enn vortex, eg har aldri prøvd vortex.. men seier at MT klarer seg fint under 8 ohm.. Er jo fleire som har brukt dobbeltstack alphaE på MT (altså 1,5ohm)... men då har dei måtta pushe godt på bass med EQ... Altså ikkje optimalt med så lite amping til den PA'en.. men enkelt stack så er det supert.

Har som sagt aldri prøvd vortex, men er veldi interessert i å teste det på alpha(e) ;)
Øystein Aasheim
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Nexo amper

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Jesus! Mye kverulering om noen flotte amper???

For å gjøre dette med Ohm og høyttalerlast enkelt: Meyer! He he!

Lekkert med 4 kanals amper med innebygget DSP. Blir fine rack av slikt, pluss enormt fleksibelt! Monitorrack den ene dagen, PA rack dagen etter. God stemning!
PM, tlf +47 951 00 515
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av oaasheim »

hehe, har aldri sagt noko anna enn at alle dei er flotte amp'ar ;)

har aldri fått prøvd Meyer heller :o

Får trøste meg med at eg er ung, ganske ny i gamet og har mange år foran meg eg garantert får prøvd mykje forskjellig PA :lol:
Øystein Aasheim
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av lydonen »

Ja, heia Frankrike!! Først L'acoustics og nå Nexo med DSP der den hører hjemme, sammen med forsterkeren!! For oss med masse forskjellige Nexo-bokser kommer det til å bli kjempestemning når vi får disse forsterkerne! Meyersound er selfølgelig også flott, med alt innebygd i høyttaleren. Alt annet enn å ha DSP på front i hverfall, for gjesteteknikerens forgodtbefinnende :roll:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Nexo amper

Legg inn av Helge A. Bentsen »

lydonen skrev:Ja, heia Frankrike!! Først L'acoustics og nå Nexo med DSP der den hører hjemme, sammen med forsterkeren!! For oss med masse forskjellige Nexo-bokser kommer det til å bli kjempestemning når vi får disse forsterkerne! Meyersound er selfølgelig også flott, med alt innebygd i høyttaleren. Alt annet enn å ha DSP på front i hverfall, for gjesteteknikerens forgodtbefinnende :roll:
Det var vel tyskera som var først ute (D&B) med amp+digital prosessorpakke i ett. Genialt opplegg.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av lydonen »

Seff rekti det Helge!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Nexo amper

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Apropo D&B. Hørte J-serie på sweden rock i helga, fytte katta som det spiller. Låt bedre enn V-Dosc og Mica, men så var nå også J-serien de eneste kassene som var flydd fornuftig, de andre systemene hadde ugjevn dekning av publikum, og pa'en på hovedscena var flydd sånn at de øverste toppene kasta tvers over festivalområdet og opp på trappa på vip-resturanten..... Låt fint av groundstacka JBL vertec også. Er det flere enn meg som lurer litt på hva folk tenker på når de flyr linearrayene sine? Det virker som om mange henger de opp og tror det blir fint uansett, mens de glemmer å beregne dekninga si og gå en runde for å lytte hvordan det egentlig høres ut.
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Nexo amper

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Helt enig Helge! Håper folk gjør forarbeidet sitt, for Line Array må brukes riktig for at det skal funke! Ettersom vi kun har Meyer, har jeg ikke brukt så mange andre programmer for simulering enn MAPP. Sikkert mange andre programmer som kan gi tilsvarende info. Det er interessant å se hvor mye galt man kan gjøre med bananen ved feil vinkling, og da snakker jeg helt ned til 0,5 grader på steder i klusteret som man ikke skulle trodd kunne ha noe å si for sonen man står i!

Etter anbefaling fra Luke i Meyer, sender jeg faktisk en del simuleringer jeg har gjort til ham for tips fra ekspertisen. De synes det flott at brukerne gjør det ettersom utstyret da blir brukt bedre. Supert for meg som bruker å få input på store produksjoner! Dette kan anbefales andre brukere å gjøre fra sine produsenter, om folk ikke allerede gjør det.

Men snakk om avsporing??? Mitt innlegg burde slettes, eller puttes i hvelvet for avsporende innlegg! :shock:
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Nexo amper

Legg inn av Joachim »

Pål Michael Bratås skrev: Men snakk om avsporing??? Mitt innlegg burde slettes, eller puttes i hvelvet for avsporende innlegg! :shock:
Hvorfor det? Du har jo noen gode poeng og dette er strengt tatt ikke en problematikk som er ny med LineArrays. Selv sett det nok av ganger fra 90tallet da systemer begynte bli mer direktive og ikke lenger spredte 360grader som tidligere.
Enkelte ser ut til å ha problemer med å ta inn at ting ikke lenger spiller best ved å stables/henges rett opp/ned.
Mvh
Joachim Venberget
Svar