Nexo amper

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Nexo amper

Legg inn av lydonen »

Nok en nedslående beskjed om at Nexoampene blir litt forsinka..Har noen av dere egentlig sett på disse? NXAMP 4x4 spesielt, er jo helt vannvittig!! Med EN AMP kan du drive fire GeoS1210 per side (åtte totalt) og fire RS15 subber i cardiode-modus. Eller du kan drive 32 stk GeoS805 topper!! Og denne ampen koster latterlige 64000 veil tror jeg.

Beklageligvis har det blitt forsinkelser, slik at ampen ikke er riktig klar enda. men når den kommer.. wow!!

http://nexo-sa.com/user/data/NXAMP_Applications.pdf
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Chris Persson
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 14 mai 2008, 13:45
Sted: Lørenskog

Re: Nexo amper

Legg inn av Chris Persson »

SYKT!
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av oaasheim »

var visstnok utsatt pga den eine ampen smalt under testkonsert
Øystein Aasheim
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Nexo amper

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Ja dette lover godt :lol:
toraabe

Re: Nexo amper

Legg inn av toraabe »

Hvordan er LAB FP 13000 i forhold da ?

Det er jo " endel" guffe i den også
hva med 2x 6500W i 2 ohm ;)

eller FP 10000Q som har 4x2500 w i 2 ohm
er dog mindre enn NXAMP4x4 som gir 4000 w ch i 2 ohm
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: Nexo amper

Legg inn av Frode Trondahl »

lydonen skrev:Nok en nedslående beskjed om at Nexoampene blir litt forsinka..Har noen av dere egentlig sett på disse? NXAMP 4x4 spesielt, er jo helt vannvittig!! Med EN AMP kan du drive fire GeoS1210 per side (åtte totalt) og fire RS15 subber i cardiode-modus. Eller du kan drive 32 stk GeoS805 topper!! Og denne ampen koster latterlige 64000 veil tror jeg.

Beklageligvis har det blitt forsinkelser, slik at ampen ikke er riktig klar enda. men når den kommer.. wow!!

http://nexo-sa.com/user/data/NXAMP_Applications.pdf
En hver 4 ch pa forsterker bør jo klare 32 GeoS805, da kassene er 16ohm, så blir 8 høytalere per kanal 2ohms last. En hver god amp klarer 2 ohm lett.


Synes LAb sin amp med innebygget Dolby lake prossesor virker som en mye kulere amp, men når man har Nexo pa er den sikkert kul til de boksen.
Sist redigert av Frode Trondahl den 03 jun 2008, 21:03, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Re: Nexo amper

Legg inn av JAS »

Ser at NXAMP er utviklet sammen med Yamaha.
Kan vi vente oss en liknende Yamaha amp snart?
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Nexo amper

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Chris Persson
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 14 mai 2008, 13:45
Sted: Lørenskog

Re: Nexo amper

Legg inn av Chris Persson »

Det som er positivt er jo at man trenger "mindre" for så og dra mere, viss man tenker innen for transport!
Men det som kan være skikkelig dritt! Er viss man da har si to el tre amp rack med de nexo ampene i, å en ryker så vil mye gå til hellvete fordi man mister så mye lydtrykk,

I forhånd til å fordele risikoene på flere amp rack, som da bare mister noen kasser, å da beholder mere av lydtrykket!

Ville heller at 1 av si da 20 amper ville kolapset, en at 1 av 4 kolapser. (har ingen anelse om effekt osv og fordeling på nexo riggen, men bare et eksempel)

Er positive og negative sider ved alt, hvertfall da viss den brakka sammen på testing, så lover det jo ikke veldig godt, å stole for mye på de ampene.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av lydonen »

iLive kræsja også mye under utprøving, og det har ikke hatt noe å si for det ferdige produktet..

Satser på at Yamaha/ Nexo får greia si på plass og leverer superamper til oss brukere når tida er inne..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av Trond »

Chris Persson skrev:Det som er positivt er jo at man trenger "mindre" for så og dra mere, viss man tenker innen for transport!
Men det som kan være skikkelig dritt! Er viss man da har si to el tre amp rack med de nexo ampene i, å en ryker så vil mye gå til hellvete fordi man mister så mye lydtrykk,

I forhånd til å fordele risikoene på flere amp rack, som da bare mister noen kasser, å da beholder mere av lydtrykket!

Ville heller at 1 av si da 20 amper ville kolapset, en at 1 av 4 kolapser. (har ingen anelse om effekt osv og fordeling på nexo riggen, men bare et eksempel)

Er positive og negative sider ved alt, hvertfall da viss den brakka sammen på testing, så lover det jo ikke veldig godt, å stole for mye på de ampene.
Skjønner tankegangen din, og er forsåvidt eit poeng, men ein har jo som oftest berre med eit miksebord, sjølv om ein har 2 power, osv osv, mykje ein berre har ein ting av.

Men bank i bordet, alt har funket til no, DVS Jands Event bordet sin strømforsyning tok kvelden på ein kulturhus jobb når det var igjen 3 nr. Heldigvis så hugsa dimmerane siste kommando slik at det lyset som var på stod på resten av konserten, faktisk ingen som merka noko!! Flaks.

Ein annan ting er at nexo ampene er såpass billige at ein kan ta med seg ein ekstra :D :D
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Nexo amper

Legg inn av kleistad »

hva blir veil. på de yamaha ampene? noen som vet?
Kristoffer Leistad
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Nexo amper

Legg inn av Snickers-is »

Erfaringsmessig er det gjerne effektkomponenter som ryker. Strømforsyninger og effektforsterkere står for mange flere feil enn andre ting. Det er jo ikke helt uten grunn at miksere av det litt ambisiøse slaget stort sett alltid har mulighet for backup strømforsyning.

Forøvrig kan strøm være en utfordring mange steder. Med flere mindre forsterkere er det mulig å fordele strømtrekket på flere kurser.

Jeg ser også en del nevner transport. Imidlertid er jeg usikker på i hvilken grad 10-20-30kg ekstra har noe å si når man allikevel frakter 6-7-800kg høyttalere...?
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Nexo amper

Legg inn av kleistad »

Snickers-is skrev:...Jeg ser også en del nevner transport. Imidlertid er jeg usikker på i hvilken grad 10-20-30kg ekstra har noe å si når man allikevel frakter 6-7-800kg høyttalere...?
Den lille club-PAen altså? :wink:
Kristoffer Leistad
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Nexo amper

Legg inn av Tom Erik Stokness »

og en annen ting.
Selvom produsenten sier at ampen dems uten problemer tåler 2 ohm... hvorfor syns jeg det altid blir slapt når jeg laster 2 ohm på subamp?
noen som har erfaring om det stikk motsatte?

Jeg syns ikke mann skal basere systemet på 2ohms last..
Man laster 2 ohm hvis en amp har tatt kvelden og må ha lyd i alt resten av kvelde,

Ihvertfall det jeg syns :)
Svar