JBL JRX

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

JBL JRX

Legg inn av Mats »

Hey!

Noen her som har erfaring med JRX-serien til JBL?

Er jo veldig kurant pris.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: JBL JRX

Legg inn av Even N.B. »

Hei Mats, du vil få flere svar hvis du har fullt navn i signaturen eller nicket ditt!!!

Men jeg er også litt nysgjerrig på JRX-serien, noen som vet hvordan den er i forhold til
M-Pro og SRX
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av lydonen »

JRX er ikke i klasse med SRX, vanskelig å bedømme dem kontra M-Pro. Har levert noen monitorer og litt til installasjon, og JRX-tingene ser bra ut og funker fint til mindre krevende applikasjoner.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av Mats »

Ok. Nå tror jeg at jeg har fiksa slik signatur. Takker for svar. Har forstått at de ikke er like gode som SRX, men spørsmålet er på en måte hvor man får mest for penga.

Jeg driver å ser på alt mulig av utstyr innen PA egentlig da jeg tenker å starte et eget firma, så om noen har noe de gjerne vil selge så er det bare å ta kontakt :D

Det jeg ser etter er et komplett PA med 4 x 18" suber + 4 12" eller 15" topper og 6 monitorer. Også en analog mixer med minimum 24 kanaler, 4 subgrupper og 8 aux. Noen som har noen forslag. Har sett litt på Soundcraft GB4 med 24 kanaler. Den ser jo veldig hendig ut.
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av lydonen »

Tja..her er jo noe du bør vudere:
http://belco.no/nor/nyheter/supertilbud ... _og_deacon

bruk ikke mindre penger i hvertfall!! HK har også M-PRO monitorer som er bra og koster lite. Frank kan nok levere mikser også og gi deg en god pakkepris. GB4 er beste valg i sin klasse.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av Mats »

Det så jo absolutt interessant ut! Har vært litt gira på å kjøpe HK se, men har blitt påvirket av en del bekjente når det gjelder JBL. Har hørt mange lovord om diverse HK-monitorer, så PA-riggene er vel neppe dårligere. Men blir det litt pysete med to 12" topper mot 4 18" suber? Det er jo to horn i hver av kassene, men allikevel. Har jobbet mest med 4 18" + 4 12"(ett horn i hver topp). Eller er jeg helt på bærtur nå?
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av lydonen »

Mats skrev:Det så jo absolutt interessant ut! Har vært litt gira på å kjøpe HK se, men har blitt påvirket av en del bekjente når det gjelder JBL. Har hørt mange lovord om diverse HK-monitorer, så PA-riggene er vel neppe dårligere. Men blir det litt pysete med to 12" topper mot 4 18" suber? Det er jo to horn i hver av kassene, men allikevel. Har jobbet mest med 4 18" + 4 12"(ett horn i hver topp). Eller er jeg helt på bærtur nå?
Vet ikke hvor "balansert" HK-riggen er, men en forespørsel til Belco vil gi svar. Vanskelig for meg å si så mye, bortsett fra at jeg vet at dette er OK saker.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Mats
Active Member
Innlegg: 157
Registrert: 07 mai 2008, 13:27
Sted: Ørje
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av Mats »

lydonen skrev:Tja..her er jo noe du bør vudere:
http://belco.no/nor/nyheter/supertilbud ... _og_deacon

bruk ikke mindre penger i hvertfall!! HK har også M-PRO monitorer som er bra og koster lite. Frank kan nok levere mikser også og gi deg en god pakkepris. GB4 er beste valg i sin klasse.

Kan du anbefale noen amp'er til å drive dette? Funker det med et par PV-2600?
Mats Raknerud

Det er ikke så nøye med god lyd, bare det er høyt!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: JBL JRX

Legg inn av lydonen »

Dersom du har PV-2600 eller finner noen billige er sikkert det helt fint. M-Pro'ene er ikke kravstore..Belco og mange andre har også billigamper. Kan du legge litt mere penger i monitorampene er Crown XTi flotte saker.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar