Symfon Bc 10

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Thor Udø
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 10 mar 2008, 09:31

Symfon Bc 10

Legg inn av Thor Udø »

Er det noen som har kjennskap til denne mikrofonen? Jeg fant en i "rockeverkstedet" her som jeg og bandet øver, også prøvde jeg å google den, men det var ikke så mye jeg info fant om den, bortsett fra at det er en mikrofon som aldri kom lenger enn til proto type stadiet...

Kan denne brukes til oppmikking av skarptromme tror dere? Jeg har ikke fått prøvd det enda...
"Det pleier å hjelpe med en vegg av Marshall..."
- Musikk læreren min
Ole Hansen

Re: Symfon Bc 10

Legg inn av Ole Hansen »

Vet at en eller annen Norsk produsent prøvde å lage en mik rundt 1990 +-. Så et lite stykke om den i en eldre utgave av Musikkpraksis som jeg leste i for en god stund siden. Kan det være denne mikken du har? Lurer på om ikke denne mikken heter Symfon, men det kan godt være at jeg er helt på jordet. Noen av dere i forumet med "hår på brystet" som husker denne?
Dette er mitt femtiende innlegg så nå får jeg vel adgang inn i "Det Aller Helligste": foh :D
Thor Udø
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 10 mar 2008, 09:31

Re: Symfon Bc 10

Legg inn av Thor Udø »

Jo, det kan godt stemme at det er den. Den er Norskprodusert og er nok fra det tidsrommet du nevner...
Bilde av den:

Bilde
"Det pleier å hjelpe med en vegg av Marshall..."
- Musikk læreren min
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Symfon Bc 10

Legg inn av ketil »

Fantes også under navnet "Amfon"
http://www.norskdesign.no/industridesig ... 4-287.html

Mener å ha hørt rykter om at Audiotron (tidl. distributør, nå nedlagt) såvidt var borti Symfon/Amfon.
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Symfon Bc 10

Legg inn av lydonen »

Ole Hansen skrev: Dette er mitt femtiende innlegg så nå får jeg vel adgang inn i "Det Aller Helligste": foh :D
FOH?? Pøh, ikke noe eksklusivt der. Er jo bare for registrerte FOH-teknikere står det, så ikke noe for meg som er nødt til å klare det meste, har ikke tid å stå der og aspirere til å bli "registrert".
Så mine nærmere 1000 konstruktive og oppbyggende innlegg her til tross, ikke har jeg adgang der og ikke ønsker jeg å ha det heller :lol: :lol: :lol:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Lars Klokkerhaug
Newbie
Innlegg: 20
Registrert: 07 jun 2003, 02:00
Sted: Oslo

Re: Symfon Bc 10

Legg inn av Lars Klokkerhaug »

Husker at dette var en veldig god kondensator vokal mic. Lenge siden jeg har brukt den nå, men den gang da (midt på 90 tallet) fikk jeg omtrent samme følelse av Symfon vs 58 som jeg i dag får når jeg prøver Neumann 105 mot 58. Fritt etter dårlig hukommelse lurer jeg på om det faktisk var Neumann som lagde membranet til micen. Husker i alle fall at det var en "super fabrikant" som lagde membraner for Symfon.

Når det er sagt (svært god lyd) var ikke alt en dans på roser med micen. Feedback gjorde den vanskelig å bruke i rocke sammenhenger med høy monitor, og spesielt robust var den definitivt ikke. Mitt siste minne av micen er at jeg brukte den på bass amp med seigmen en gang (den var for vanskelig å få høy i monitor på vokal, og siden jeg akkurat hadde tatt over som tekniker for dem tenkte jeg det kunne være greit å videreføre bruken av høykvalitetsmic på bass. Teknikeren før meg, Tormod Riseng, brukte en Neumann U89 på basskabinettet). Det var mildt sagt ingen suksess, da micen brøt sammen midtveis i konserten.... Den tålte ikke lydtrykket. Så å bruke den på skarp ville jeg definitivt IKKE prøvd. Har en følelse av at den micen virker til den dør, og så kan du nok glemme å få reparert den med orginal deler...

Der fikk du jammen en liten Seigmen historeie også, Blix :lol: (Apropos mic, noe progresjon med MD3??)

larsK
"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet" (Albert Einstein)
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: Symfon Bc 10

Legg inn av Ytter »

Joda,husker at den ble lansert tidlig på 90-tallet.
Norskprodusert m/ tildels tysk innmat etter hva jeg kan huske.
Skulle være en super mic,men av forståelige grunner så ble den aldri noen suksess;
Følsom for feedback,svak output,svak for høyt lydtrykk.
Og; i tillegg trist utseende...
Husker Bjørn Eidsvåg reklamerte for den,men Ole Petter "glemte" den temmelig kjapt husker jeg...
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Svar