Adyton

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Kaj G Dahl
Active Member
Innlegg: 51
Registrert: 02 nov 2005, 21:12
Sted: Hammerfest

Adyton

Legg inn av Kaj G Dahl »

på den tiden jeg begynte å skru lyd, rundt 1989-90, var det en gammel traver av en amp som het adyton xp3. denne ble brukt av mange, blant anet datidens cruising audio concept. såvidt jeg husker dumpet cac en hel bråte av disse kolossene av noen amper for 2-3000 kr pr stk, omtrent på den tiden de overtok LAB agenturet. så til poenget; leste et sted at hifi-entusiaster blar opp 80-90 k (!!!) for et fungerende eksemplarer av adyton xp3, noen som kan bekrefte det? er det mulig, eller?
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Adyton

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Kaj G Dahl skrev:på den tiden jeg begynte å skru lyd, rundt 1989-90, var det en gammel traver av en amp som het adyton xp3. denne ble brukt av mange, blant anet datidens cruising audio concept. såvidt jeg husker dumpet cac en hel bråte av disse kolossene av noen amper for 2-3000 kr pr stk, omtrent på den tiden de overtok LAB agenturet. så til poenget; leste et sted at hifi-entusiaster blar opp 80-90 k (!!!) for et fungerende eksemplarer av adyton xp3, noen som kan bekrefte det? er det mulig, eller?
Prisen aner jeg ikke noe om, men hvis du klarer å spore opp noen som er villig til å betale 80-90k for en xp3, så har jeg to til salgs.

Pluss 2 deleamper.
Snickers-is
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 01 mar 2008, 00:41
Sted: Rakkestad
Kontakt:

Re: Adyton

Legg inn av Snickers-is »

Den er ikke så ulik den Adyton-ampen som produseres i dag. Den koster vel i det området ny. Om den er et godt kjøp for folk selv avgjøre, men bruktpriser på 20 år gamle forsterkere pleier på ingen måte å ligge på linje med nypriser.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Hifi og DIY: http://www.midgardaudio.no
Pro audio: http://www.midgardaudio.no/pro
Rune Røsten
Active Member
Innlegg: 52
Registrert: 27 okt 2004, 21:08
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adyton

Legg inn av Rune Røsten »

Kaj G Dahl skrev:på den tiden jeg begynte å skru lyd, rundt 1989-90, var det en gammel traver av en amp som het adyton xp3. denne ble brukt av mange, blant anet datidens cruising audio concept. såvidt jeg husker dumpet cac en hel bråte av disse kolossene av noen amper for 2-3000 kr pr stk, omtrent på den tiden de overtok LAB agenturet. så til poenget; leste et sted at hifi-entusiaster blar opp 80-90 k (!!!) for et fungerende eksemplarer av adyton xp3, noen som kan bekrefte det? er det mulig, eller?
Hvis dette stemmer sitter vi på en gullgruve i Trondheim Lyd. Vi har vel ca. 40-50stk i drift den dag i dag.......
Kaj G Dahl
Active Member
Innlegg: 51
Registrert: 02 nov 2005, 21:12
Sted: Hammerfest

Re: Adyton

Legg inn av Kaj G Dahl »

høres ut som mulig god butikk å fiffe disse opp og selge dem unna til hifi-entusiastene....50 amper til 50 k pr stk... :lol:
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Adyton

Legg inn av Tor Dehli »

Typisk at jeg nettopp skulle gi bort en XP3. Riktignok defekt, men dog :? :(
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Adyton

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Da jeg frekventerer hifi forumene oftere enn dette, vil jeg benytte anledningen til å avkrefte trådstarters påstand. Hifi utstyr synker også fort i verdi, og du vil nok aldri finne en "tulling" som er villig til å bla opp noe i nærheten av den antydete prisen. At den nevnte Adytonen kan være en god forsterker, som anskaffet for en rimelig penge, kan gjøre en god jobb i et stereoanlegg, er godt mulig.
mvh
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adyton

Legg inn av Joachim »

Noe pris vet jeg ikke men det er riktig at står høyt i kurs i hifi-miljøer.
Det er og riktig det du skriver om CAC, de dumpet de vel for å gå over ti LAB som veier 1/10del.
Heldigvis begynte jeg å jobbe der etter den tiden :lol: :lol: :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Svar