mikksplittere

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: mikksplittere

Legg inn av Joachim »

Jeg skrev noe om prisen om hvordan det nærmest er fysisk umulig p lage en bra trafo til den prisen men sletta det..
Snakker 130,- kanalen det blir for dumt når mic kabelen er dyrere en trafoen mann.

Sikkert fint for dissimiliss og de døves landsforening.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: mikksplittere

Legg inn av lydonen »

Tja, en Neutrik NTL1 koster vel ikke stort mere enn 50 kroner i utsalg, regner med at industrien betaler 10-15 kroner stykket. En trafo har jo et utrolig enkelt prinsipp, en jernkjerne og litt isolert koppertråd så det kan godt være at Helge sin burk ikke står tilbake for dyreste sort Klark.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: mikksplittere

Legg inn av Joachim »

nja gang det med 8 og pluss på 25,-

NTL1 Neutrik Linjetrafo 1:1


Veil. pris: NOK 425,- inkl. mva

Det er sakset fra benum.no
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: mikksplittere

Legg inn av lydonen »

Joachim skrev:nja gang det med 8 og pluss på 25,-

NTL1 Neutrik Linjetrafo 1:1


Veil. pris: NOK 425,- inkl. mva

Det er sakset fra benum.no

NTL1 (som er printplateversjonen) fant jeg ikke i farta noen priser på (ser jo helt bort i fra hva benum tar for dem)men en NTE1 koster 5-6 dollar stykket ved et passe antall, NTL har omtrent samme data men er over dobbelt så dyr, si nå 15 dollar. Dette er fordi den er dyrere rent mekanisk men elektrisk er det neppe store forskjellen, og skal man bygge selv er NTE1 det beste valget, til rundt 30 kroner stykket.
Slike billige trafoer finner man i passive DI-bokser og i utgangstrinnet på de fleste mikker (ikke i 1:1 utførelse dog) og "lydmessig" legger de vel til eller trekker fra minimalt. De gjør jobben til en billig penge. Mye hype i trafo -og balanseringsverdenen kan jeg tenke meg..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Ole Hansen

Re: mikksplittere

Legg inn av Ole Hansen »

lydonen skrev:Vi trenger å få på plass en fire-veis splitt til påsken.

Valget står mellom den kostbare Klark DN1248:
http://www.thomann.de/gb/klark_teknik_d ... lus_fm.htm

Og den langt billigere "merkeløse" t.racks MSP12.4:
http://www.thomann.de/gb/the_tracks_msp124.htm

t.racks er Thomann sitt eget merke, og et produkt bare de selger. Det ser ut som om de har brukt kvalitetskomponenter, og jeg lurer egentlig på om klark-boksen er så utrolig mye bedre..

Hva tror folket?
Nå er påska overstått og jeg er spent på hva "Lydlonen" endte opp med og hvilke erfaringer som er gjort?
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: mikksplittere

Legg inn av lydonen »

Vi vurderte litt til og fra, og kom fram til at vi skulle satse på passive splitter. Vi ønsket også hardwired dir-out, slik at mikksignalet går direkte til FOH og ikke via ett inngangstrinn. Dette eliminerte de aktive løsningene.
Da satt vi igjen med passive løsninger, og det ble en slik type som Helge også har, med input og link samt to iso-out. De funket kjempefint, og siden de ikke er så dype monterte vi 8 stk i ett sånt flipp-up mikser-rack, det ble veldig kompakt og fint.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Ole Hansen

Re: mikksplittere

Legg inn av Ole Hansen »

Takker. Fint å høre at dette funket. Da trenger en altså ikke å grave dypt i lommeboka for å få en splitt som funker.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: mikksplittere

Legg inn av lydonen »

Ole Hansen skrev:Takker. Fint å høre at dette funket. Da trenger en altså ikke å grave dypt i lommeboka for å få en splitt som funker.
Nei absolutt ikke.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar