Adamson PA

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Adamson PA

Legg inn av Marius Lindaas »

Øyvind skrev:Kan ikke dy meg.... må inn med et innlegg her også :lol:
I lille Norge har vi mange flinke lydfolk, men vi har en grense for hvor mye vi kan. Særskilt ved bruk av line array vet jeg det vanlig at man tar kontakt med for eks produsentens representant i Norge for å få tips om for eks hvor mange kasser man skal bruke osv for å dekke området riktig. Et annet konkret eksempel er da det ble installert nytt anlegg ved utestedet Mood i Bergen. Da kom der en ekspert fra utlandet som ikke var ansatt av selve selgeren av anlegget for å stille det inn riktig. Så for å si det på en annen måte så er det kanskje nettop de som kjøper PA til 5 mill som nettop henter inn hjelp utenfra. Forøvrig er en lydtekniker som ikke er mottakelig for råd og tips utenfra, for meg en med uprofesjonell holdning til det han/hun driver med.
*Dette var et forsøk på å komme med en saklig fremstilling av hvorfor Nico har misforstått virkelighetens verden. Håper jeg har lykkes. PS. Forstår frustrasjonen som har bygget seg opp her*
Hei Øyvind

Litt utenfor tema og sånn:-D

Har vært på mood i Bergen i litt bedugget tilstand en gang og siden har jeg lurt: Hvordan PA har de der? Ser ikke den ganske spacet ut?
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Adamson PA

Legg inn av Øyvind »

Anlegget som er der er et Void audio anlegg type air motion. (http://www.voidaudio.com). Void satser på stilfullt design på installasjonsseriene sine. Før hadde de Martin audio w8c med wsxsubber. Dette har de leid inn igjen ved konsert.
Sist redigert av Øyvind den 18 mar 2008, 20:24, redigert 1 gang totalt.
Mvh Øyvind Bjørge
Morten Bakke
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 18 nov 2006, 01:24
Sted: Oslo

Re: Adamson PA

Legg inn av Morten Bakke »

Jeg velger å svare på spm. ditt PM :-)
Har vært heldig å få skru på Adamson på en rekke konserter utenfor Norges landegrenser.
Y18 som L/R og den 10érn som out og frontfill. Låter vanvittig bra!!
Når dette er sagt; Er det ikke et litt kjipt system med tanke på logistikk? Sykt store og tunge bokser. Jeg ble sliten av bare å se på den! Har aldri vært helt topp trent!!
Morten Bakke
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Adamson PA

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Hyggelig med en tilbakemelding til slutt! He he! Vi tenkte i første omgang på Y10. Y18 er stort! Vi har slått det fra oss egentlig grunnet ridervennlighet, innleiemuligheter og delvis logistikk. Vi har endt opp med å kjøpe mer Meyer. Denne gang Milo og M3D subber!
PM, tlf +47 951 00 515
Morten Bakke
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 18 nov 2006, 01:24
Sted: Oslo

Re: Adamson PA

Legg inn av Morten Bakke »

Pål Michael Bratås skrev:Hyggelig med en tilbakemelding til slutt! He he! Vi tenkte i første omgang på Y10. Y18 er stort! Vi har slått det fra oss egentlig grunnet ridervennlighet, innleiemuligheter og delvis logistikk. Vi har endt opp med å kjøpe mer Meyer. Denne gang Milo og M3D subber!

Tror nok det var smart, ja!
Lettere med supplering også!!!
Morten Bakke
Svar