Adamson PA

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Nico skrev:ok ok.

Godt mulig at jeg ikke er ønsket men hvem f er du liksom ?? Kommer inn i samtalen å blander deg med like usaklige argumenter som han kompisen din..

Hva slags forums regler har jeg brutt forresten ?? Er det ikke lov til å spørre her inne ??

Å hva slags pa er du en lykkelig eier av ettersom du kan rakke ned på meg ??
For det første har du ikke presentert deg ved fullt navn og nå er det to som er aktive på forumet uten å vite hvem du snakker til.

For meg selv så er jeg ikke aktiv i bransjen pr.d.d. men har rigga mer PA enn du sannsynligvis kommer til å få være heldig å oppleve i ditt fremtidige liv.
Mvh
Joachim Venberget
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

LYDONEN...
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:17, redigert 1 gang totalt.
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:25, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Det er Joachim og jeg blir 33.
Mvh
Joachim Venberget
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:25, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Nico skrev:ok ok

Hadde da forestillt meg en noe eldre mann etter det utsagnet ditt med rigging av anlegg
Begynte tidlig og flyttet til London ved en alder alder av 22.
Mvh
Joachim Venberget
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

Kult å få opplevd litt ja :-)
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Adamson PA

Legg inn av Øyvind »

Kan ikke dy meg.... må inn med et innlegg her også :lol:
I lille Norge har vi mange flinke lydfolk, men vi har en grense for hvor mye vi kan. Særskilt ved bruk av line array vet jeg det vanlig at man tar kontakt med for eks produsentens representant i Norge for å få tips om for eks hvor mange kasser man skal bruke osv for å dekke området riktig. Et annet konkret eksempel er da det ble installert nytt anlegg ved utestedet Mood i Bergen. Da kom der en ekspert fra utlandet som ikke var ansatt av selve selgeren av anlegget for å stille det inn riktig. Så for å si det på en annen måte så er det kanskje nettop de som kjøper PA til 5 mill som nettop henter inn hjelp utenfra. Forøvrig er en lydtekniker som ikke er mottakelig for råd og tips utenfra, for meg en med uprofesjonell holdning til det han/hun driver med.
*Dette var et forsøk på å komme med en saklig fremstilling av hvorfor Nico har misforstått virkelighetens verden. Håper jeg har lykkes. PS. Forstår frustrasjonen som har bygget seg opp her*
Mvh Øyvind Bjørge
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Bra Innlegg Øyvind!
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Adamson PA

Legg inn av John Idar Bakke »

Hei Nico, og evt andre som ikke har sett denne enda. Følg linken: viewtopic.php?f=11&t=1035
Og Thomas og Joachim - ikke skrem bort alle nye brukere her da;)
Tilbake til temaet nå da...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev: Og Thomas og Joachim - ikke skrem bort alle nye brukere her da;)
Når vedkommende kommer busende inn her og bryter flere forumregler, viser alt annet enn normal folkeskikk og nettetikette så kan jeg ikke la vær og bryr meg lite om noen skulle bli skremt.
Jeg svarte med ett seriøst innlegg og se hvordan det utartet seg, både jeg og Thomas blir uthengt som intetanende idioter.
Forumet er så godt som dødt for tida og det blir ikke aktivt igjen med å rekruttere sånne snørrvalper uten hårvekst på tissen og langtifra ha noe som lugger når en driter.
Moderator får se til å stramme opp vedkommende og flytte dens innlegg innunder "nybegynner".
Mvh
Joachim Venberget
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:17, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Adamson PA

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Tilbake til trådens opprinnelse:
Pål Michael Bratås skrev: Brukte i våres høyttalere fra Adamson. Y10, Y18 og T21. Dette låt som krem i mine ører. Det låt faktisk så fint at vi nå vurderer å bytte ut Meyeren vår.

Har noen av dere prøvd disse systemene, og gjort dere opp en mening? Skal selv låne et system i September for en ukes festival for å prøve det skikkelig.

Håper på konstruktive svar! :D
Har noen prøvd Adamson? He he!

Nico: Konsertsystemer driver hovedsakelig med utleie.
PM, tlf +47 951 00 515
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:18, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
John H. Guttorm
Active Member
Innlegg: 60
Registrert: 21 feb 2006, 03:07

Re: Adamson PA

Legg inn av John H. Guttorm »

Nico skrev:ok ok.
Å hva slags pa er du en lykkelig eier av ettersom du kan rakke ned på meg ??
Velkommen til forumet, godt å se at du har fått på plass fullt navn og rettet deg etter reglene, flink ! 8)

Nå er jeg usikker på hvem du mener har rakket ned på deg , -i boka mi heter det rettferdigjort irettesettelse av obstanasig nytt medlem. Men nok om det..

Om du sikter til Hr. Mikarlsen, så kan jeg fortelle at han er en lykkelig eier av bl.a
Etpar tunge stack med Nexo Alpha, Nexo Alpha E,Sound Projects Linex line-array,Nexo GEO S-1230/S-1210 line-array,JBL VRX line-array.. Samt noen mindre stack med Turbo TQ , Nexo PS 15 og annet smått ;)

Om du sikter til Joachim vet jeg ikke om han er eier av noe PA for øyeblikket, men han er visstnok en meget bereist og garvet tekniker etter hva jeg har skjønt :)

Du skjønner det, min gode mann.. Her inne på forumet finner du VELDIG mange og VELDIG dyktige teknikere blandet med glade amatører fra nær og fjern. Se på forumet som en ressurs til kunnskap og erfaring, istedetfor en reklameportal (Beklager, kunne ikke dy meg.. no pun inteded;)).

Ang. kurs.. Jeg vil påstå av folk som kjøper PA til 5 millioner kroner har lyst å sikre investeringen sin på best mulig måte, selv om PA'en er importert fra østre-langtvekkistan. Jeg tar det som en selvfølge at jeg får opplæring og nødvendige programmer/datasheets for å få satt opp nyere PA systemer.
Du nevnte også garanti tidligere, -noe i retning av "hvis du blåser masse elementer så får du det på garanti i Norge hvis du har handlet det her" .. Vel - du kan fort slippe å bruke den garantien hvis du har vett til å besøke produsenten ved innkjøp for innføring i systemet, samt riggekurs mm.

La oss holde oss til det faglige, og det morsomme tar vi inne på Sludder og Vås 8)
Heaika/Heyka
Svar