Adamson PA

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Adamson PA

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Hei alle kjære!

Brukte i våres høyttalere fra Adamson. Y10, Y18 og T21. Dette låt som krem i mine ører. Det låt faktisk så fint at vi nå vurderer å bytte ut Meyeren vår.

Har noen av dere prøvd disse systemene, og gjort dere opp en mening? Skal selv låne et system i September for en ukes festival for å prøve det skikkelig.

Håper på konstruktive svar! :D
PM, tlf +47 951 00 515
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:22, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Nico skrev:Eneste u lempen er at det må kjøpes fra danmark pluss opplæring etc...

Dyrt og fint system. Enkelt og greit. Poweret med Lab amper :-)
Høres gjennomført ut og at de også velger å kjøre på med opplæring viser bare at de vil kvalitetsikre bruken av sitt produkt.
Hypotetisk sett så kan riggen havne i feil hender og sverte dems merkenavn her til lands og ev for gjestende crew.
Helt topp, sånn sku det vært mer av!!

Adamson har alltid har gode produkter og rutte med.
Desverre på den tida Lydsystemer satt på agenturet jobbet jeg for konkurenten og var obligatorisk forpliktet til ikke å like det :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Forstå det den som kan...

Hva er ulempen med å kjøpes fra Danmark?

Og nei, jeg kjenner ikke de nye systemene, jeg bare generaliserer her.

Hilsen en halv gammeldansk.
Mvh
Joachim Venberget
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:25, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Adamson PA

Legg inn av lydonen »

Nico skrev:Ulempen med å kjøpe fra danmark er jo som med alle andre produkter som ikke kjøpes fra norge.. Garantiansvar rettes også til danmark vettu.
Ryker du et element å de insisterer på å få kassa inn på service hva gjør du da.. JO du må sende den til danmark.,

Opplæring i PA syns jeg også er skikkelig tullete. Tviler sterkt på at det finnes en levende sjel i verden som kjøper PA til 5 mill uten å vite hva han kjøper... U SEE
Du handler heller hos Norsk Musikk, og får service lokalt, slik jeg forstår deg.
Og opplæring ja, hjelpe meg! Her er så mange universalgenier og kløppere på PA i våre egne dalstøk at å skulle behøve OPPLÆRING når man kjøpte anlegg er vel bare tull?? Dessuten finnes superanlegg som VERSE og MITO, helt selvforklarende greier som man ikke trenger slikt tull som oplæring for å handle, og attpåtil får man mye mere rabatt på slike anlegg, enda de er mye billigere!!

Nei du gutten min, dette forumet er ikke stedet for deg!! Her finner du flust med TULLINGER som åpenbart har kjøpt PA for millioner uten å vite hva de drev med, siden de stadig ber om mere opplæring! Og finn fram det forrige nicket ditt, "totalproduksjon" så folk ikke bare tror det er lyd du har peil på men skjønner at du kan mere enn som så!! STÅ PÅ!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Nico skrev: Opplæring i PA syns jeg også er skikkelig tullete. Tviler sterkt på at det finnes en levende sjel i verden som kjøper PA til 5 mill uten å vite hva han kjøper... U SEE
Send meg CV'n din, gjerne i pm så snakkas vi så skal jeg lese innlegget til min venn lydonen under imens.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Glemte si Lydonen kjøper og sammenlikner masse prise fra bl.a. Danmark, gjør du ikke?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Adamson PA

Legg inn av lydonen »

Min siste PA kjøpte jeg i Horten. Den før der i Hilversum. Faak bare det begynner på H! Neste blir Horsens eller hva vet jeg, bare de har kurs der :D :D :D
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:22, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Nico skrev:å jøss å jøss.... Vet sannlig ikke hvor jeg skal begynne. . . . .

For det første så må han derre Thomas Mikarlsen, Lydfiksern as ha et seriøst problem med mine meninger etc..
Herrgud mann. Hvilken verden lever du i ?? Du kan da for f a e n ikke komme her å mene at det er folk som kjøper PA til 5 mill OG TRENGER OPPLÆRING I DET ???????????? HALLO OG GOD DAG GUTT,,,

Selvfølgerlig er det veldig greit å kjøpe lokalt og få det reparert lokalt dersom noe skal gå galt.. F.EKS. Outline sin linearrey rig vil nå bli kjøpt i oslo. Ved service blir dette gjort i oslo.

Du er vel enn sånn type som bestiller på E bay for å spare litt kroner du eller ?? BAre lurer siden du til stadighet rakker ned på norsk musikk etc..

Hvor ligger AVAB ?? OSLO. Hvor ligger benum ? Em nordic ? Konsertsystemer scandec systemer.. etc etc.

Bare lurer..

Å hva er ditt problem ?? Bare lurer igjen.. Noe i mot at jeg vil vite hva folk syns eller ??? Plager det deg at det kommer nye medlemmer her ?? Plager det deg at jeg syns mito subb kassene låter bra ??


MVH; NICO DEKKE eller TOTALPRODUKSJON.. Opp til deg hvilked navn du vil jeg skal legge ut her
Så hvem søren er du lissom??
du snakker til en av de større PA-aktørene nord for Trondheim og nager ned på min ex- arbeidsgiver, landets kansje største PA leverandør.
Nå har du dreti godt nedover leggen og hadde jeg vært moderator på dette forumet hadde du fått utestengelse!

Navnet ditt var?
Mvh
Joachim Venberget
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

ha æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:22, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Nico

Tror desverre du kan karakterisere deg som ikke øsnket her. Du har brutt forumregler og som nevnt rakka ned på folk som er aktive i bransjen på litt mer profesjonellt plan enn 2 stack jalla PA.

Lykke til videre med jallariggen din og slutt å slenge dritt til folk du ikke kjenner er ett godt tips.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Adamson PA

Legg inn av lydonen »

Hallo og god dag!
NICO DEKKE eller WTF!? Google, jungeltelegrafen eller andre kanaler har NULL på deg så inntil videre er du bare en av mange som ruser inn i stua her uten å presentere seg og hilse først. For alt jeg vet heter du Bjarne Betjent men samma det, netter er fritt.

Jeg har ikke per definisjon noe i mot at det sitter grossister i Oslo og tar prosenter, jeg sender vel en god million i deres retning i år og de kjøper drinker og middager til meg så direkte motsetninger har vi ikke. Men: På generelt grunnlag handler vi der det er billigst og best og har ingen ting i mot å gå utenfor landets grenser. Det blir hipp som happ, grenser er til for å brytes..

Men unnskyld, beklager, dessverre: MI-industrien i Norge har med å selge gitarstrenger og holde seg unna Pro-audio. Vi promper i deres retning og lar dem passe sitt, slik vi passer vårt. Det eneste vi har til felles er at vi handler på eBay, og selger videre til de som ikke gjør det. Og nei, vi sparer ikke noen kroner, vi TJENER kroner. På sånne som deg som vi selger videre til . Nå røsker du opp i hele forretningsidéen til NMD, sånn passe uten å skjønne det...

Og det som plager meg er at dere stormer inn her uten å presentere dere og uten å følge alminnelig dagsorden. Og vi sitter her i vår lille lekekasse og driter i MI-tingene du kommer med men fortsatt har du en rett til å komme med meninger og produkter du med eller uten kobling til grossist ønsker å fronte. Mens vi har vår soleklare rett til å be deg tørke av deg på beina, stikke fingern i jorda og se hvor du er henne og å rette deg etter vår dagsorden eller ta støten. For dette er VÅRES sandkasse!!
Sist redigert av lydonen den 16 feb 2008, 03:44, redigert 1 gang totalt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Nico
Newbie
Innlegg: 33
Registrert: 13 feb 2008, 21:24

Re: Adamson PA

Legg inn av Nico »

æ
Sist redigert av Nico den 18 feb 2008, 10:21, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Adamson PA

Legg inn av Joachim »

Takk Lydonen, har lite å tilføye :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Svar