Produkt-demonstrasjon

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Produkt-demonstrasjon

Legg inn av Tor Dehli »

Vi vurdere å lage en stor demonstrasjon av store og medium store høyttalersystemer i fra Outline, og lurer på om dette er noe som ville være av interesse ?
Siden det største systemet er en line-array, så bør man jo skaffe et ganske stort område, hvilket sikkert koster litt penger...
Spørsmålet er om det er noen interesse ? Kommer det soe særlig folk dersom man setter opp en stor produkt-demo, eller foretrekker folk å finne på noe annet i stedet.
Jeg er veldig interessert i noen tilbakemeldinger før vi går videre med prosjektet. Og dersom noen har noen forslag til steder der man kan teste ut line-array, så mottas dette med takk.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Produkt-demonstrasjon

Legg inn av Joachim »

Tor Dehli skrev:Vi vurdere å lage en stor demonstrasjon av store og medium store høyttalersystemer i fra Outline, og lurer på om dette er noe som ville være av interesse ?
Siden det største systemet er en line-array, så bør man jo skaffe et ganske stort område, hvilket sikkert koster litt penger...
Spørsmålet er om det er noen interesse ? Kommer det soe særlig folk dersom man setter opp en stor produkt-demo, eller foretrekker folk å finne på noe annet i stedet.
Jeg er veldig interessert i noen tilbakemeldinger før vi går videre med prosjektet. Og dersom noen har noen forslag til steder der man kan teste ut line-array, så mottas dette med takk.
Hvorfor bruke masse spenn på en hall innendørs når du kan bruke ett friområde utendørs?
Skal du teste line array må det jo være fint om du har litt "lengde" for å sjekke for langt riggen spiller????

PS: Kan få leid noen billige jorder her. Tar det du det før/etter kornet er sådd/høstet blir det rimelig vettu:)
Mvh
Joachim Venberget
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Det er klart at et stort jorde absolutt er en god ide. Det er kun noen små problemer, slik som strøm. Man trenger også noe å fly systemet i. Man kan selvfølgelig bruke store stativer o.l., men det er jo enklere dersom man har noe å fly i fra.
Var netopp på en demo i nederland, og der hadde de brukt et stort stadion. Det fungerte jo bra, siden du der både har plass, strøm og halvtak til å fly systemet.
Men alle ideer mottas med takk. Skal absolutt vurdere forslaget nærmere.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Foresten.
Det kornet du snakker om. Når er det, sånn ca...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Re: Produkt-demonstrasjon

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Tor Dehli skrev:Vi vurdere å lage en stor demonstrasjon av store og medium store høyttalersystemer i fra Outline, og lurer på om dette er noe som ville være av interesse ?
Siden det største systemet er en line-array, så bør man jo skaffe et ganske stort område, hvilket sikkert koster litt penger...
Spørsmålet er om det er noen interesse ? Kommer det soe særlig folk dersom man setter opp en stor produkt-demo, eller foretrekker folk å finne på noe annet i stedet.
Jeg er veldig interessert i noen tilbakemeldinger før vi går videre med prosjektet. Og dersom noen har noen forslag til steder der man kan teste ut line-array, så mottas dette med takk.
Jeg har en festival i september som kunne være et greit sted å ha en demo :lol:

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Tor Dehli skrev:Det er klart at et stort jorde absolutt er en god ide. Det er kun noen små problemer, slik som strøm. Man trenger også noe å fly systemet i. Man kan selvfølgelig bruke store stativer o.l., men det er jo enklere dersom man har noe å fly i fra.
Var netopp på en demo i nederland, og der hadde de brukt et stort stadion. Det fungerte jo bra, siden du der både har plass, strøm og halvtak til å fly systemet.
Men alle ideer mottas med takk. Skal absolutt vurdere forslaget nærmere.
100A Delta holder det?
Mvh
Joachim Venberget
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Hvis du kan by på 100A Delta ute på et jorde, så må jeg si du trekker opp det inntrykket jeg har av de fleste bondegårder.
Ellers så er jeg ikke fremmed for forslaget til Bjornal, med tanke på en festival. Ulempen er dog at teknikerne ikke får like gode muligheter til å gå rundt å teste ut som de vil. Men hva slags festival er det snakk om ? Det er jo ikke helt umulig at man kan gjøre en kombinasjon. Men i utgangspunktet vil vi ha noe lenge før september. Gjerne før sommeren.

Ellers så er det selvfølgelig et spørsmål hvor langt unna Oslo man kan trekke seg uten at folk holder seg hjemme. Vi har jo gode lokaliteter her i Kristiansand, men jeg tror nok absolutt at avstanden til "sentrale strøk" må kortes ned betraktelig.
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Tor Dehli skrev:Hvis du kan by på 100A Delta ute på et jorde, så må jeg si du trekker opp det inntrykket jeg har av de fleste bondegårder.
Ellers så er jeg ikke fremmed for forslaget til Bjornal, med tanke på en festival. Ulempen er dog at teknikerne ikke får like gode muligheter til å gå rundt å teste ut som de vil. Men hva slags festival er det snakk om ? Det er jo ikke helt umulig at man kan gjøre en kombinasjon. Men i utgangspunktet vil vi ha noe lenge før september. Gjerne før sommeren.

Ellers så er det selvfølgelig et spørsmål hvor langt unna Oslo man kan trekke seg uten at folk holder seg hjemme. Vi har jo gode lokaliteter her i Kristiansand, men jeg tror nok absolutt at avstanden til "sentrale strøk" må kortes ned betraktelig.
Jeg fleiper litt jeg da selv om muligheten er her. 1 time fra oslo.
Vil heller anbefale f.eks hellerudsletta e.l. mne da får du mye verre problemerr med søknad pga støy osv. Hvis ikke så er jo trikset og ikke søke men spelle til snuten kommer.. hehe.
Mvh
Joachim Venberget
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Jeg tror nok at vi må godt ut av Oslo, skal man ha noen mulighet. Jeg husker jo bare hvor vanskelig det var å få tunet lyden på et par russebusser i fjor. Uansett hvor man dro, så plaget man noen. Spørsmålet er vel bare hvor langt ut av Oslo man må ?

Av strøm så er det klart at har man noe under 32A, så kan man hvertfall glemme det. Alternativet er kanskje et aggregat ?

Eventuelt finnes det vel kanskje noen haller ? Problemet er vel at de ikke er store nok.

Vi får lete videre. Hvis noen har flere forslag, så er det selvfølgelig bare å si ifra...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Tor Dehli skrev:Hvis du kan by på 100A Delta ute på et jorde, så må jeg si du trekker opp det inntrykket jeg har av de fleste bondegårder.
Ellers så er jeg ikke fremmed for forslaget til Bjornal, med tanke på en festival. Ulempen er dog at teknikerne ikke får like gode muligheter til å gå rundt å teste ut som de vil. Men hva slags festival er det snakk om ? Det er jo ikke helt umulig at man kan gjøre en kombinasjon. Men i utgangspunktet vil vi ha noe lenge før september. Gjerne før sommeren.

Ellers så er det selvfølgelig et spørsmål hvor langt unna Oslo man kan trekke seg uten at folk holder seg hjemme. Vi har jo gode lokaliteter her i Kristiansand, men jeg tror nok absolutt at avstanden til "sentrale strøk" må kortes ned betraktelig.
Festivalen vi skal avholde blir avviklet i Ås sentrum (ca 25 min utenfor Oslo), med ca 150 meter som skal dekkes med lyd. Utfordringen (fra snuten, forrøvrig), er at det er et boligfelt ca 200 meter bak scenen, som helst ikke skal ha så øredøvende høy lyd. Vi kommer antakeligvis til å ha en headliner (prisklasse ikke fastsatt enda) som er nogenlunde kjent, ellers mye små band. Tilgangen til strøm er 63A 220V til lyd (og likens til lys).

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
knuhe
Newbie
Innlegg: 32
Registrert: 20 nov 2003, 14:36
Sted: Porsgrunn

Legg inn av knuhe »

50 meter fra huset mitt er det en STOOR fotballbane. Mellom 180 og 200m lang. Kanskje det kunne vært noe.

+ det er tilgang på 80A i et nabobygg....
Knut Henriksen
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

knuhe skrev:50 meter fra huset mitt er det en STOOR fotballbane. Mellom 180 og 200m lang. Kanskje det kunne vært noe.

+ det er tilgang på 80A i et nabobygg....
siden det er fotballbane er det sikkert ingen naboer eller som ville bry seg med 100db på altanen...
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Det er en fotballbane rett utenfor der jeg bor også! Majorstua! Kjempeplass! :lol: Er det ikke endel øde plasser i Bærum? Mener å huske at jeg så bussen din der sånn litt før russetiden i fjor Tor!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Brukeravatar
Ventil
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 01 jan 2004, 23:52
Sted: Grimstad

Legg inn av Ventil »

knuhe skrev:50 meter fra huset mitt er det en STOOR fotballbane. Mellom 180 og 200m lang. Kanskje det kunne vært noe.

+ det er tilgang på 80A i et nabobygg....
200m lang? Det må være en fryktelig stor fotballbane ettersom en standard fotballbane er 100-110 x 64-75 meter.
Eivind Sjøtun Simonsen
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Ventil skrev:
knuhe skrev:50 meter fra huset mitt er det en STOOR fotballbane. Mellom 180 og 200m lang. Kanskje det kunne vært noe.

+ det er tilgang på 80A i et nabobygg....
200m lang? Det må være en fryktelig stor fotballbane ettersom en standard fotballbane er 100-110 x 64-75 meter.
de er store i porsgrunn vettu, store hk rigger trenger store fotballbaner...
hvilken divisjon lå porsgrunn i sa du?
Mvh
Joachim Venberget
Svar