BBE Sonic maximizer

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Erlend Thune
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 25 feb 2004, 03:27

BBE Sonic maximizer

Legg inn av Erlend Thune »

Digger å bruke den i studio sammenheng, men aldri fått testet den live. Noen som har det? Synspunkter?

Takker
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Å koble ein slik ein til PA, nei takk.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Erlend Thune
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 25 feb 2004, 03:27

Legg inn av Erlend Thune »

Trond skrev:Å koble ein slik ein til PA, nei takk.
Huff da, låter det så kjiipt? Glemte å si att jeg ikke bruker den på master.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Erlend Thune skrev:
Trond skrev:Å koble ein slik ein til PA, nei takk.
Huff da, låter det så kjiipt? Glemte å si att jeg ikke bruker den på master.
Maximaizer eller TC finalizer på PA en så blir det jammen ikke mye dynamikk igjen i Riggen.
Men sikkert artig på POP musikk.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Erlend Thune skrev:
Trond skrev:Å koble ein slik ein til PA, nei takk.
Huff da, låter det så kjiipt? Glemte å si att jeg ikke bruker den på master.
Maximaizer eller TC finalizer på PA en så blir det jammen ikke mye dynamikk igjen i Riggen.
Men sikkert artig på POP musikk.
Finnes verre ting og putte mellom miks og PA enn en finalizer. Ser det til stadighet.
Hva søren er vits med en mikser til flere hundre laken og og en rigg til gjerne over en mill når du putter ett billig phasefuckphilter i mellom???????????????????
Trenger ikke ører for å høre engang, bare baller!

Kan noen svare meg på det dere Niss yplinger
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Erlend Thune skrev: Huff da, låter det så kjiipt? Glemte å si att jeg ikke bruker den på master.
Maximaizer eller TC finalizer på PA en så blir det jammen ikke mye dynamikk igjen i Riggen.
Men sikkert artig på POP musikk.
Finnes verre ting og putte mellom miks og PA enn en finalizer. Ser det til stadighet.
Hva søren er vits med en mikser til flere hundre laken og og en rigg til gjerne over en mill når du putter ett billig phasefuckphilter i mellom???????????????????
Trenger ikke ører for å høre engang, bare baller!

Kan noen svare meg på det dere Niss yplinger
Helt enig detn eneste som bør være mellom miks å PA er evt en god EQ ikke noe mer.
Det finnes jo en million Psyko akustikk bokser på markedet, og de har en tendens til å ødelegge mer en de gjør godt.

Slik som ultrabass fra Beringher.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:
Frodelyd skrev: Maximaizer eller TC finalizer på PA en så blir det jammen ikke mye dynamikk igjen i Riggen.
Men sikkert artig på POP musikk.
Finnes verre ting og putte mellom miks og PA enn en finalizer. Ser det til stadighet.
Hva søren er vits med en mikser til flere hundre laken og og en rigg til gjerne over en mill når du putter ett billig phasefuckphilter i mellom???????????????????
Trenger ikke ører for å høre engang, bare baller!

Kan noen svare meg på det dere Niss yplinger
Helt enig detn eneste som bør være mellom miks å PA er evt en god EQ ikke noe mer.
Det finnes jo en million Psyko akustikk bokser på markedet, og de har en tendens til å ødelegge mer en de gjør godt.

Slik som ultrabass fra Beringher.
Vet du hva jeg gjør om jeg finner noe det står Behringer på mellom miks og PA?
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev: Finnes verre ting og putte mellom miks og PA enn en finalizer. Ser det til stadighet.
Hva søren er vits med en mikser til flere hundre laken og og en rigg til gjerne over en mill når du putter ett billig phasefuckphilter i mellom???????????????????
Trenger ikke ører for å høre engang, bare baller!

Kan noen svare meg på det dere Niss yplinger
Helt enig detn eneste som bør være mellom miks å PA er evt en god EQ ikke noe mer.
Det finnes jo en million Psyko akustikk bokser på markedet, og de har en tendens til å ødelegge mer en de gjør godt.

Slik som ultrabass fra Beringher.
Vet du hva jeg gjør om jeg finner noe det står Behringer på mellom miks og PA?
Nei, kjefter systemtech huden full til han begynner gråte og rope på sin 50 kg tyngre bror som er med i mc-gjengen som sørger for vaktholdet?...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Vet du hva jeg gjør om jeg finner noe det står Behringer på mellom miks og PA?[/quote]

Nei, kjefter systemtech huden full til han begynner gråte og rope på sin 50 kg tyngre bror som er med i mc-gjengen som sørger for vaktholdet?...[/quote]

er jo en mulighet det men siden jeg er passivist av meg og holder meg unna uoverenskomster med sånne mc duder finnes det enklere og fredeligere alternativer...
Erlend Thune
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 25 feb 2004, 03:27

Legg inn av Erlend Thune »

Hmm... Som sagt er det ikke snakk om å bruke BBE eller lignende effekter på master, men på enkeltspor. For eksempel på bass. Aphex har og noen lekre bokser som burde låte bra på det området...
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Ja, Aphex er flott. Les gjerne det som står på denne linken: http://www.lydsystemer.no/tips_tricks/a ... exc_bb.htm Og kom gjerne med kommentarer. Det blåste kuling i kasta da jeg la ut denne artikkelen på nettet i fjor...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

DBX har jo en tøff sub boks husker ikke hva den heter, noen som kan hjelpe?
men etter D6 kom på markedet trenger jeg ikke denslags lenger.
:lol: :lol:
Erlend Thune
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 25 feb 2004, 03:27

Legg inn av Erlend Thune »

Interesant. Takker. BBE sonic maximizer og Aphex Aural Exciter & Optical Big Bottom opererer på samme måte, gjør de ikke? Sånn bortsett fra forskjellige algoritmer og slikt da...
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Erlend Thune skrev:Interesant. Takker. BBE sonic maximizer og Aphex Aural Exciter & Optical Big Bottom opererer på samme måte, gjør de ikke? Sånn bortsett fra forskjellige algoritmer og slikt da...
har dessverre ikke vært borti BBE-boksen, men dersom du har link til noe litteratur på den, kan du sende meg en PM på dette.
John I
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Joachim skrev:DBX har jo en tøff sub boks husker ikke hva den heter, noen som kan hjelpe?
men etter D6 kom på markedet trenger jeg ikke denslags lenger.
:lol: :lol:
DBX 120A
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Svar