Danley Sound Labs

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Danley Sound Labs

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Driver på og prosjekterer en oppgradering av høyttalersystemet for en klubb som skal bytte ut Jbl-systemet sitt. Eieren vil satse på et system ifra Danley Sound Labs, 4xSH-50 og 2xTH-215. Systemet består ellers av MH3, Bss kontroller, Lab-amper, insert osv. ifra ashly, TC, lexicon og behringer(host). Disse høyttalerne får veldig mye skryt i statene, men er omtrent helt ukjente her, litt som microwedgene var før.

Det jeg lurer på er om disse høyttalerne er raidervennlige? Hadde dere akseptert disse på en jobb?

Legger ved linken så dere kan studere litt selv.
http://www.danleysoundlabs.com/
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Jeg ville satset på brukt Nexo Alpha!! :wink:

Men seriøst, er ikke det noe å vurdere?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Brukt Nexo har vært vurdert ja :wink:
scenelyd
Newbie
Innlegg: 15
Registrert: 12 jul 2006, 12:46
Sted: Sortland

Danley

Legg inn av scenelyd »

Danley er foreløpig relativt ukjent her på berget, men responsen over dammen er stor - både på SH50 og enkel/dobbel 15" sub - og da pleier det jo som regel å forplante seg...
LP Dahl
knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Legg inn av knut »

Hadde lenge lyst til å prøve å bygge LAB sub som T. Danley har designet.
men tar sikkert alt for lang tid å bygge, da den så meget komplisert ut.
Har selv Martin Audio WSX som ligner litt på denne så det skulle vært artig å høre en dobbel 12" versus singel 18"
Om dere ikke har hørt om LAB subben så kan dere gå inn på Prosoundweb og lese om den der....
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Stort sted, kapasitet?

Stor scene?

Budsjett?

Kva er der no?

Spredning?

Galleri?

osv, osv osv.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Kapasitet på 270 mann.
Scena er 7x4 m.
3 m. under taket ute i salen, ikke galleri.
I dag er det 2xJbl 771p + sub per side.

Budsjettet er ukjent, har fått beskjed om å komme med et forslag, så ser vi hva vi har råd til, hva det nå enn betyr :roll:
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Prøvd å tune de 771'ene etter JBL specs før du pådrar stakkaren unødvendige utgifter?
Ev. som en midlertidig løsning, og om han mangler prosessor så kunne det kansje vært en investering for fremtidige anlegg også?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Rune Skramstad
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 26 aug 2006, 01:27
Kontakt:

Legg inn av Rune Skramstad »

Hadde smilt fra øre til øre hvis jeg hadde kommet på jobb og fått servert Danley Sound Labs systemet dere vurderer:)
Leste igjennom et par interessante patenter som ligger til grunn for Danley systemet og er fryktelig nysgjerrig....

Har også hørt Servodrives Basstech 7 og noen DIY Unity horn som begge er forgjengere til disse systemene. Begge låt veldig bra selv med minimal prosessering.

Danley systemt ser ut til å være et fireveis hornsystem med aksesymmetrisk design fra midbass til diskant. Ikke mange systemer med så små toppkasser som matcher begge disse kriteriene, eneste sammenlignbare system jeg kommer på for øyeblikket er EAW AX 364 + BH 760.
The speakers were made more efficient by hornloading.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Danley Sound Labs

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Veit at tråden er over 2 år gammel, men den ble plutselig aktuell igjen.

I høst så kjøpte jeg 4 SH-50 brukt i USA og importerte de hit. Driver for tiden og tester de, det er en spennende høyttaler. Låter veldig bra, har et eksepsjonelt bredt stereobilde og gjengir stemmer med mye detaljer. Låter litt som en god bånddiskant.

Har målt litt på kassene også, impulsresponsen er imponerende. For meg virker det som Danley presenterer veldig nøyaktige tall i databladene sine, det er ikke ofte tall du finner i et datablad på en høyttaler stemmer med virkeligheten.

Jeg har satt de opp med MA5000 amper og Meyer 650-subber, det er en morsom kombinasjon :)
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Danley Sound Labs

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Tok en rask titt på specen på SH50. Det så ut som en meget spennende boks! Spennende å høre dine erfaringer med den Helge.
PM, tlf +47 951 00 515
Svar