Lydkort og noe dritt med Sonar?

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Lydkort og noe dritt med Sonar?

Legg inn av Ulrik »

Jeg sitter med et lite lydkort (M-audio Mobile PRE USB) og Sonar 4 Producer edition.
Når jeg skal spille av det jeg har tatt opp, så spiller den fint i et par sekunder, så kommer det en slags "knitreopphengingslyd" som varer 1 sec, så fortsetter det fint to sekunder, så skjer det samme igjen.. Slik skjer hele veien til sangens slutt..

Det skjer IKKE når jeg har eksportert sangen og skal spille den av i iTunes.. Så når jeg nå skal kunne høre ordentlig på låten må jeg konvertere den og lytte på den i iTunes, og det er ikke noe morro å sitte å gjøre..

Hva kan jeg gjøre for å få bort dette?

Har de nyeste driverne osv..

På forhånd takk!
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Håkon Dalen
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 19 mai 2006, 02:14
Sted: Trondheim

Legg inn av Håkon Dalen »

aldri brukt sonar til noe som helst, men du kan prøve å justere buffer´n litt opp ved avspilling.
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

altså latency?
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Håkon Dalen
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 19 mai 2006, 02:14
Sted: Trondheim

Legg inn av Håkon Dalen »

vika ikke som det var latency som var problemet, men å justere bufferen hjelper ofte på teite uforklarlige også noen ganger periodiske problemer.
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

hvor mye burde jeg sette den på? har satt den opp fra 500 til 1000, hakker fortsatt..
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Håkon Dalen
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 19 mai 2006, 02:14
Sted: Trondheim

Legg inn av Håkon Dalen »

hvis det ikke ble bedre så var det vel ikke buffer problem. vanskelig å si
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

Jepp. Jeg får fortsette jakten på problemet!

Men takk for hjelpen ihvertfall :)
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
BergLove
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2006, 15:55

Legg inn av BergLove »

Har du en midi-controller eller noe annet koblet til midi-inngangen på lydkortet?
Jeg hadde lignende problem en gang, men da var det midi-controllern som måtte trekkes ut, og da ble problemet fiksa.
Morgan Cane spiser ikke klubb..
- Thomas Stenkjær -
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

BergLove skrev:Har du en midi-controller eller noe annet koblet til midi-inngangen på lydkortet?
Jeg hadde lignende problem en gang, men da var det midi-controllern som måtte trekkes ut, og da ble problemet fiksa.
Er ikke MIDI-inngang eller utgang på lydkortet, bare XLR og Jack
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
BergLove
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2006, 15:55

Legg inn av BergLove »

ok. Da kan det være lydkortet ditt som er fucka også..
Men har du prøvd å reinstallere sonar da?
Morgan Cane spiser ikke klubb..
- Thomas Stenkjær -
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

Jeg har reinstallert sonar, men det var fortsatt det samme problemet.

MEN så bytta jeg USB-port, og da funket det plutselig!

Rare saker:P

Men men, nå funker det ihvertfall!

:)
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
Svar