Protools M-powered

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Protools M-powered

Legg inn av aslak.skarderud »

Noen som har erfaring med bruk av dette eller LE systemet?

Er nyanstatt i et kommunalt lavbudsjettstudio, der målsetningene er å la ungdom ta del i driften av studioet, og å gi band en god innspilling til en lav pris.

Har planer om å oppgradere studioet fra cubase til protools, og da så dette ut som en god løsning, kombinert med en m-audio projectmix og en allerede innkjøpt octane preamp. alternativet er en digi002 + octane preamp

hovedmålene er at brukerne av studioet kan ta turen med råmiksen i et proft studio, samt at brukerne kan få opplæring i et program som dominerer i studiobransjen.
aslak skarderud
kultursenteret isak
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Om du er intressert i å ha noe som har bra levetid.
Da vil jeg definitivt gått for 002.

Har så og si ikke hvert noen feil med 002 elektronikken.
De hadde noe problemer en stund med en intern PSU kabel. Men det er nå fikset.


I tillegg er det noen begrensninger i Softwaren på Mpowerd kontra LE.

LE er et bra system til ungdomsklubb bruk. Veldig intuitivt bygget opp, og veldig stabilt.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

Har tenkt å skaffe meg LE selv. M er vertfall uaktuellt etter jeg prøvde det med en demo innspilling. Ustabilt og bruker raskt opp prosessorkraft.
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

tenkte litt kort, at jeg ville få 4+8 mikpreamper og 4 linje med 002en, men det er jo bare tøv. det er jo fullt mulig å bruke en ekstern preamp til de 8 inngangene på 002en, og så en via adat for 16 kanaler. da høres LE ut som det beste alternativet. Prolydtilbudet var ikke dumt, får håpe at det er der når penger blir bevilget.

ellers vet jeg at det finnes en maskin med et 002rsystem på huset allerede, men det er kjøpt inn til et annet prosjekt i samme etat. uansett, takk for hjelp ;)
aslak skarderud
kultursenteret isak
Svar