Monitorstativer

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
_morten_
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 22 mar 2006, 21:32

Monitorstativer

Legg inn av _morten_ »

Heisann!

Jeg er på utkikk etter et par veggstativer for monitorer (les: høyttalere). Har vært rundt i diverse butikker i hovedstaden og spurt, men så langt uten resultater. Ble tipsa om at de en gang hadde solgt dette på RIFF, men der hadde de visstnok aldri tatt inn noe sånt. Derfor lurer jeg på om dere vet om en norsk importør som selger dette til en rimelig penge?

På forhånd takk.
MVH Morten. :)
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

stikk innom helt vanlige "hi-fi" forhandlere. dem har det helt sikkert.

ellers pleier man vel a: å bygge dem inn i veggen for å få fronten plant med veggen (skal i teorien gi bedre lyd) eller b: skaffe seg noen solide gulvstativer.
aslak skarderud
kultursenteret isak
_morten_
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 22 mar 2006, 21:32

Legg inn av _morten_ »

Tja... Når man leier et sted, som jeg gjør, tror jeg det fort kan bli problemer mellom meg og huseier hvis jeg begynner å kødde med veggene, så det er ganske utelukka. :P
Jeg har kikka litt på gulvstativer, men de blir litt for dyre, og tar opp for mye gulvplass.
Men jeg kan sjekke litt rundt på hi-fi-butikker. Takk for tipset!

Andre kan gjerne fortsatt komme med forslag hvis dere vet! :)
_morten_
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 22 mar 2006, 21:32

Legg inn av _morten_ »

Hmmm... Etter en kjapp sjekk ser ut til at de vanligste hifi-butikkene stort sett bare har gulvstativer, og jeg vil helst slippe å begynne å kjøre skruer inn i monitorene...
Forslag taes fortsatt imot med takk! :)
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Stikk innom Prolyd i Mølleparken 4. De kan garantert hjelpe deg med problemet.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

Legg inn av Rune Karlsen »

Hei...

Ljudia har stativer for vegg montering... du kan også sjekke med Hifi klubben... dem solgte iallefall slikt før....
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
_morten_
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 22 mar 2006, 21:32

Legg inn av _morten_ »

Takk for alle tips!
Jeg endte faktisk opp med to tv-stativer fra Clas Ohlson (!) til bare 169,- pr. stativ. De duger i massevis for meg, og sikkert for de fleste andre også. Kanskje et tips for de som lurer på det samme! ;)
Link til stativene.
Sist redigert av _morten_ den 29 mar 2006, 01:22, redigert 1 gang totalt.
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

_morten_
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 22 mar 2006, 21:32

Legg inn av _morten_ »

De var ikke dumme, men jeg likte CO-stativene bedre. For det første er flatene større. For det andre har de en liten "vipp" foran, slik at de også kan tiltes nedover. For det tredje tåler de opptil 25 kg, en verdi Ljudia ikke har oppgitt. Prisen var jo omtrent den samme.
Men takk for tipset uansett! :)
Anders Svinndal
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 08 jun 2006, 14:41
Sted: Oslo

Legg inn av Anders Svinndal »

_morten_ skrev:
De var ikke dumme, men jeg likte CO-stativene bedre. For det første er flatene større. For det andre har de en liten "vipp" foran, slik at de også kan tiltes nedover. For det tredje tåler de opptil 25 kg, en verdi Ljudia ikke har oppgitt. Prisen var jo omtrent den samme.
Men takk for tipset uansett! :)
Litt sent inne i diskusjonen, men jeg kjøpte nylig et par Vogel TVB 2200 veggstativer for TV. Disse passet perfekt til våre Quested VS2108. Tåler 25 kg og kan tiltes nedover og svinges sideveis. Pass bare på å ha noe ordentlig å skru fast i!!

Vogels produkter finner du hos både Lefdal, Elkjop og Euronics, men det er vel ikke sikkert de finnes på lager alle steder i disse Flatscreen-tider :wink:

Hvis du går inn på http://www.vogels.com/ og klikker deg videre til TVB 2200 finner du bilde og nøyaktige mål.

Anders
Svar