yamaha 02r + da-88 til protools?

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

yamaha 02r + da-88 til protools?

Legg inn av Torodd Olsen »

noen muligheter for å dumpe 16 spor fra da-88 via 02r over til protools på pc? evnt hva trenger man?
Kjartan Meinseth
Active Member
Innlegg: 122
Registrert: 03 aug 2004, 05:01
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Hei Torodd. Takk for sist. Denne problemstillingen har flere løsninger. Alt avhenger av hviket protools system du sitter på dvs hvike interface. ER du heldig så trenger du ikke å benytte 02Ren i det hele tatt.
Kort sagt så trenger du ideelt sett 2 Da maskiner---Tdif---inn på interface.

Alt 2: Du har bare Adat inn til Protools, 16ch. Men mikseren har installert 2 adat og 2 Tdif interface. Da bruker du mikseren som formatkonvertering. Digitalt.

Alt 3: Har Tdif eller adat inn til Protools men har bare 8 Ch. Da kan du føre over 8 ch i slengen med Da-88 syncet på Protools. Såfremt du har et syncinterface i systemet ditt. Det er også mulig men ikke anbefalelig å føre det over i 2 runder uten sync. Da bør du få recordet en ref før og etter audioinformasjonen du er ute etter.

Alternativ 4: Ring meg så skal jeg fikse det for deg på den tiden det tar å overføre skiten. Tlf: 91814783
Kjartan Meinseth
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

HEI!
Du brukte vel et lignende oppsett når du tok opp? Var ikke helt i form den dagen, så jeg fikk ikke studert det så nøye :shock: Det meste gikk på autopilot fra min side den dagen...hehe! Men det gikk vel bra, eller?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg skal ha meg noe opptaksutstyr til 16ch. Liker godt DA-88 da disse er stabile på veien, og kan brukes i studio.
MEN det hadde vert greitt å kunne jobbe med opptaket i Protools! Ser for meg en rimlig løsning med Alt 3, eller finnes det rimlige 16ch adat inn til Protools?

ELLER, det beste hadde jo vert tdif interface til protools. Evnt. hvilken?

Mye spørsmål her, sorry..

Torodd
Svar