Studio pc å anbefale?

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

microsoft ja, liten skrivefeil der :)
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Potet eller potet?

Legg inn av TorjeG »

For det første. Jeg foretrekker PC/Windowsplattform av subjektive og forutintatte grunner. (Det kan ha noe med at Windows dominerer markedet med sine 95%, Apple ca 4 % og Linux knapt 1%).

Jeg synes også at Mac er en bra løsning hvis man vil ha det. Men forskjellen er skremmende liten. Potato, potato. Smak og behag. Hvis jeg var en lite datakyndig person og skulle kjøpt en arbeidsstasjon sammenliknbar med en Mac ville prisen også blitt ganske lik. IBM for eksempel designer sine egne drivere for høyest stabilitet, og programvareintegrasjon. Man trenger ikke være professor for å jobbe med PC.

Uheldigvis er mange, alt for mange "dårlige PC-opplevelser" basert på hjemmebygde maskiner. Hjemmebygg er selvskudd, med mindre du har stålkontroll på sakene.

Det blir da kjedelig å høre på fanatikere som sitter på hver sin haug med skylapper på, klar til å snakke drit om andre og hvor mange feil dem har. Da er det mye gøyere å snakke om faktiske forskjeller i plattformene, og hvorfor man foretrekker det.

-Torje


ooog til Eivind: "E like puppa, eg e en puppemann. Mange slags puppa, gjerne fler i kvær hand"
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

ja og mange grunner er ikke bare "hjemmebygd" pc men man har maskina full av cracka software og bittorrent filer.. ikke rart at det da blir ustabilt! jiiises
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Kenneth Jensen skrev:ja og mange grunner er ikke bare "hjemmebygd" pc men man har maskina full av cracka software og bittorrent filer.. ikke rart at det da blir ustabilt! jiiises
*LOL*
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Kenneth Jensen skrev:ja og mange grunner er ikke bare "hjemmebygd" pc men man har maskina full av cracka software og bittorrent filer.. ikke rart at det da blir ustabilt! jiiises
Skjønner ikke problemet. Har hjemmebygd maskin med litt av hvert på, funker som f 8)
Thor Harald Johansen
Newbie
Innlegg: 17
Registrert: 19 okt 2005, 20:00

Legg inn av Thor Harald Johansen »

Om du prøver å spare penger og kjøper masse billige komponenter og setter dem sammen så er det ikke uvanlig å oppleve stabilitetsproblemer. Hadde det problemet med et MSI-hovedkort hvor kondensatorene lekket veske og fikk systemet til å kræsje. Andre billigsystemer jeg har prøvd å bygge har store problemer med kjøling. Man må legge litt penger i det for å få stabilitet.
Svar