Problemer med M-Audio MobilePre USB

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
DaOoPs

Problemer med M-Audio MobilePre USB

Legg inn av DaOoPs »

Noen andre her som bruker M-Audio MobilePre USB og har problemer med at den låser seg etter en stund under aktivitet ?
Når jeg spiller av i Cubase så stopper lyden å virke etter kanskje en halv sang. Har ingen problemer når jeg bruker lydkortet i PC'en. Kanskje USB problemer, men ???
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

har audiophile usb, og ingen problemer. har hørt rykter om at m-audio sine drivere ikke er kjent for å være i verdensklasse.
aslak skarderud
kultursenteret isak
Atle Aamodt
Active Member
Innlegg: 206
Registrert: 13 jul 2004, 18:09

Legg inn av Atle Aamodt »

M-Audio MobilePre er ikke verdens tøffeste dings, men jeg har stort sett fått min til å fungere under Win98, ME og Win2K. Med drivere fra nettet har jeg opplevd mindre problemer enn med CDen som medfulgte. Har også opplevd problemer med phantompower når jeg kobler til 2 stk B&K 4007, det kan muligens være USBporten på PCen som ikke leverer nok. Vet ikke sikkert, men det gir ingen god følelse å drive opptak med denne plastboksen. OK. den er BILLIG og virker til noen typer målinger, men ingenting å annbefale for recording (etter mitt syn).
Atle Aamodt
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

kansje digidesign sin Mbox hadde hvert noe å tenke på. Den er både billig og bra.
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Kan skrive under på at det er bra boks, Frode.

Har gjort mange opptak med denne og to Sennheiser MKH 406 (gammalt og godt!), og har absolutt ingen ting å utsette på det...

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Bruker M-Audio USB MobilePre til SIA Smaart og får tilstadighet uregelmessigheter. Feil som sær (veldig sær) pink-noise, enorm intern lekasje mellom kanaler, støy, intern feed osb. Slike feil kommer og går.

Installasjon av nye drivere i WinXP hjelper veldig.

Vil på ingen måte anbefale nokon å stole på denne burken, men den er billig og kan fint brukes som leketøy til målinger eller demoinnspillinger. Til profesjonelt bruk ville eg nok valgt noko anna.

-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
børgebrinchmann
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 27 jul 2005, 20:02

Legg inn av børgebrinchmann »

Har brukt en del USB løsninger før og har fått erfare at USB i seg selv kan lage problemer.Da er Firewire et mye bedre alternativ etter min mening da..Men man kan ikke ta alle over en kam som man sier...Digidesigns Mbox f.eks er jo bra...har bra preaps i seg oxo..
Thor Harald Johansen
Newbie
Innlegg: 17
Registrert: 19 okt 2005, 20:00

Billigboks

Legg inn av Thor Harald Johansen »

Den har en del mangler, ja. Jeg eier den og ville nok heller kjøpt en Audiophile om jeg fikk valget nå, siden preampene på denne er ganske verdiløse. Bruk linjeinntaket og eksterne preamps istedet. Hodetelefonuttaket låter også svært billig og du bør bruke linjeuttaket og en mikser eller hodetelefonforsterker. Med andre ord, unngå alt av forsterkere i boksen. Jeg er ikke 100% kvitt problemet mitt med hvit støy som glipper på utgangen, men det skjer egentlig bare når jeg bruker vanlige Windows-lydprogrammer (som gjerne ikke er designet for buffere på 20 ms og mindre). Om man ønsker mindre sus på inngangene kan man gjerne kjøre ned opptaksvolumet i software-mikseren og sette en gain over 0 dB på fronten. Clip-lampa vil lyse, men det gjør den altså lenge før det faktisk clipper. Er med andre ord mer dynamikk å hente ut om man stiller den inn "feil".
andyboss
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 09 nov 2005, 12:45
Sted: larvik
Kontakt:

Har hatt samme problemene.

Legg inn av andyboss »

Hei

Har hatt samme problemene med M-Audio Audiophile USB til min laptop, (eller craptop, som jeg nå kaller den). Dette lydkortet er ikke noe å skryte av. Bytt med en gang, så slipper du å bruke mer tid på å irritere deg. Det er jo ikke et veldig dyrt kort.
Perfect Party Metal at http://www.absolutesteel.com!
Svar