"Problemer" med Pro Tools

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Kjohn
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 16 mai 2009, 11:46

"Problemer" med Pro Tools

Legg inn av Kjohn »

Hey!

Har et lite "problem" med Pro Tools. Når jeg spiller inn f.eks. gitar, altså audiospor, fylles hele waveformen opp (se bilde). Selv om jeg har lite signal inn, altså signalet peaker ikke. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for å rette på det?

Håper på hjelp / svar :)

Mvh
Ketil J.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ketil Johnsen
Bachelor i Musikkproduksjon
HIHM, Rena
Marcus Arnesen
Newbie
Innlegg: 34
Registrert: 24 des 2009, 14:48

Re: "Problemer" med Pro Tools

Legg inn av Marcus Arnesen »

Mener at det skal endre seg hvis du trykker på en av de knappene som ligger oppe i venstre hjørne, med bilde av waveform...

Mulig det hjelper...
Marcus Arnesen
Kjohn
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 16 mai 2009, 11:46

Re: "Problemer" med Pro Tools

Legg inn av Kjohn »

Marcus Arnesen skrev:Mener at det skal endre seg hvis du trykker på en av de knappene som ligger oppe i venstre hjørne, med bilde av waveform...

Mulig det hjelper...
Hvilken knapp?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ketil Johnsen
Bachelor i Musikkproduksjon
HIHM, Rena
Anders Svinndal
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 08 jun 2006, 14:41
Sted: Oslo

Re: "Problemer" med Pro Tools

Legg inn av Anders Svinndal »

Rett til høyre for waveform-vinduet er det et rullegardinfelt for å scrolle opp og ned. Rett over denne rullegardinen er det en bitte liten knapp med bilde av en waveform. Klikk på den, hold musetasten inne og dra musa nedover. Voila, - nå ser du hele waveformen igjen.

Veldig smart funksjon hvis man skal klippe i lavt innspilt materiale hvor det ikke er så lett å se hvor lyden starter.

Anders
Kjohn
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 16 mai 2009, 11:46

Re: "Problemer" med Pro Tools

Legg inn av Kjohn »

Problemet løst 8)

Takker for hjelp =)

Ketil J
Ketil Johnsen
Bachelor i Musikkproduksjon
HIHM, Rena
Svar