Tips hadde vært sinnsykt :)

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Brukeravatar
falsklyd
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 13 sep 2004, 17:20
Sted: Oslo

Legg inn av falsklyd »

den er god sjef :wink:
:: this is a rockNroll signatur ::
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

falsklyd skrev:Kommer til å bruke pc som opptaksenhet...

Har ikke drit mye peiling, men kan vel skryte på meg at jeg er en fast learner? :P så ting kommer så fort jeg får meg litt utstyr... :)

No av utstyret jeg har sett for meg er, fyll gjerne ut om produktet er bare dritt, eller totalt meningsløst, og evt hva som jeg i tillegg bør ha....!! planen min er ikke å mic`e opp noen forsterkere til gitar og bass, derfor vamp\line6 pod

M-Audio Delta 1010
http://www.procom.no/cgi-bin/frames.cgi ... ls%3D22868

Har dere hørt at digi design nå har kjøpt M audio. Så snart er vel M audio også Pro tools kompatibelt.

Behringer DI800 Ultra DI Pro
http://www.procom.no/cgi-bin/frames.cgi ... ls%3D22959

Spirit E12, E-serie mikser 12 kanaler
http://www.lydrommet.no/artikkel/produk ... l?id=15364


og v-amp eller line 6 pod til gitar og bass

+programvare til pc

___

Også et spørsmål til....på et digitalt trommesett, kommer signalene på enhetene på trommesettet ut fra lydmodulen til settet som et signal? eller et signal per enhet på v-drums settet?
Brukeravatar
falsklyd
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 13 sep 2004, 17:20
Sted: Oslo

Legg inn av falsklyd »

jasså? :P
:: this is a rockNroll signatur ::
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Mastering?

Legg inn av Dag Blix »

Det kommer vel klart frem her at Mastering er et begrep mange ikke helt forstår hva innebærer. Nedmix til 2-spor er det vel mer snakk om her. Bra det ikke er noen proffe masterteknikere her, de vill brent ned forumet etter slik snakk. Men den som ikke spør ingen svar får, det er jo grei skuring.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Finnes forskjellige nivåer for alt vettu! Kunsten og skille de og besvare de innleggene man har belegg for er jo alfa omega!
Det er rom for amatører og profesjonelle !! Så om man "veier" innleggene litt så skjønner man fort hvor landet ligger!
Mastring i sin rette forstand gjøres best av folk som kun driver med dette på ett høyt nivå!
Man kan komme langt med "hjemme" snekring ;)
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Legg inn av Dag Blix »

Du tar ikke feil akkurat, men jeg hadde IKKE ville dratt sammenlikningen foran en farlig mastrer med bolearmer og hard kaffekopp.

Vi kan vel være enige om at Mastertekniker er ett fett navn da!
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Mastringtekniker er egentlig en litt merkelig yrke i dag fordi det har overlevd seg selv. Opprinnelig var masteringsteknikeren sin jobb å behandle sluttmiksen slik at stiften ikke hoppet ut av rillene i vinylplata under avspilling. I dag fungerer de mer som tonekontroll og kompressor/limiteroperatører på sluttmiksen, en jobb man godt kan gjøre selv.
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Legg inn av Dag Blix »

Ja det stemmer det. Morsomt faktum. De har sannelig fornyet seg selv, det viser kanskje at de er en gjeng vi trenger selv i hjemmestudiojungelen vår. Jeg har desverre ikke utstyr til en skikkelig mastring hjemme og overlater den kunsten til gutta med stæshet. Du som er så glad i høyttalere skjønner jo hvor gode forhold de jobber under.

husker du kenneth som sov med øret i bassreflexrøret?
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Hehe, det hadde jeg faktisk glemt. Var en bra fest det :D
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Legg inn av Dag Blix »

Hva med frank farmer med pølse i kaffen og saueside. Gutten kunne elektronikk ihvertfall! Sku gjerne gått VK2 på nytt i dag med Jan og Sneve,
de hadde ting å lære bort. Antenneteknikk med erling derimot var kanskje litt kjedelig. sitter igjen med masse nyttig fra det året faktisk men roger stakkar falt mellom sprekkene.

juksamaskin!
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Svar