Rack tuner til kontrollrommet.

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
cantus
Newbie
Innlegg: 43
Registrert: 27 apr 2008, 00:58

Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av cantus »

Muligens ikke riktig kategori å poste i, men jeg bygger meg et studio fortiden og tenker å kjøpe en rack tuner. Det er litt digg å ha en fastmontert gitartuner i kontrollrommet når band spiller inn. Slipper som regel ekstra kabler også :) Har noen erfaring med Behringer sin rack tuner? Jeg ser for meg at teknologien i en tuner er simpel og at det ikke spiller noen stor rolle om man har Behringer kontra en Korg/Fender. Er det noen her med erfaringer innen dette emne?
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av Mads Størkersen »

Joda, rack tuner i kontroll rommet er kjekt å ha...

Men jeg ville ikke stolt spesielt mye på at en Behringer er en nøyaktig tuner i lik grad som f.eks en Korg (og i hvertfall ikke en Peterson).

Mulig at noen har tatt en A/B test, men jeg ville ikke tatt sjansen på Behringer.
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Kjøper du Behringer, støtter du et av de kjipeste merkene i bransjen. Det er din samvittighet.
cantus
Newbie
Innlegg: 43
Registrert: 27 apr 2008, 00:58

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av cantus »

Hva mener du med det Helge?
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Behringer er en kopimaskin av en produsent. Hele forretningsideen deres er å finne et eksisterende produkt som er etterspurt i markedet, kopiere det, og selge det for en brøkdel av prisen med råtten kvalitet.
cantus
Newbie
Innlegg: 43
Registrert: 27 apr 2008, 00:58

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av cantus »

Ok, det viste jeg. Nå kopierer alle av hverandre, mens Behringer skaper et billigprodukt ved masseproduksjon. Klart at Behringer i lydverden er som å banne i kirka, men de har klart å skape noe greit utstyr til en hyggelig pris som gjør at nybegynnere kan starte. Det var der jeg fikk erfaringen min, sitte å gjøre opptak via ADA8000. Fikk 16 preamper til 4000,- (hør også resultatet av liveopptak (Hangman) på www.myspace.com/kristofferfollestad).

Om noen har testet racktuneren så si gjerne fra!
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av Per Erik Finstad »

Hvis du stoler på Behringer-preamper er det vel ikke noen grunn til å ikke stole på at en simpel tuner skulle fungere.
Gå for den. Den koster 695,- hos musikkbørsen (http://www.4sound.no). Det er jo ikke all verden uansett, så hvis den ikke fungerer så kan den alltids stå i racket og blinke litt.
Husk bare å sette en teipbit over behringerlogoen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Live Hurts
Per Erik Finstad
Active Member
Innlegg: 91
Registrert: 27 nov 2007, 20:04

Re: Rack tuner til kontrollrommet.

Legg inn av Per Erik Finstad »

Live Hurts
Svar