Røverkjøp av musikkutstyr

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Røverkjøp av musikkutstyr

Legg inn av permorten2@live.no »

Etter å ha spillt i band mere eller mindre proffesjonellt siden tidlig på åttitallet, og med lydinnspilling og siden førsten på 90-tallet slår det meg at mye av det litt eldre lydutstyret låter meget bra i forhold til mye av det som finnes på markedet i dag. Det jeg vil frem til er at man i dag kan gjøre kjempekjøp på b.l.a. e-bay. Her er noen av produktene jeg mener er verdt å sjekke ut og jeg vil gjerne oppfordre andre til å dele sine erfaringer ang. eldre utstyr og også annet nyere rimelig musikkutstyr som låter bra. :)

M-audio tampa preamp: Mono preamp med vanvittig bra compressor, balanserte inn og ut samt digitalutgang.
Låter vanvittig bra sammen med rør-mikrofoner. Disse selges for ca 800-1500 kr på e-bay.

UAD-610: Preamp med suveren lyd i spesiellt bassområdet. RØR. 3500-4500 kr. på e-bay.

Roland dep-5: :lol: Må være en av de beste klangene som finnes. Du kan høre den veldig godt på vokalen på Contrast cd`n
på linken nedenfor. En av de få klangene du bare kan øse på med klang uten at det "kladder" seg med alt
annet enn den skal.
Disse selges for 300-700 kr på e-bay. Hør den her på contrast-cd`n:
http://www.ostlandlydstudio.no/page3.html

Behringer xm8500: sm-58 kopi som både har høyere gain enn beta 58 og låter kjmpefint. Veldig fin i nedre mellomtone.
På tammer synes jeg den låter klart bedre enn sennheiser 609, et tips: Prøv den som BD-mikk.
Denne har veil.pris 295,- i norge. På e-bay ca 150,- :lol:

MVH: Per M
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: Røverkjøp av musikkutstyr

Legg inn av permorten2@live.no »

Glemte forresten å nevne LEXICON mpx-100 som selges for 500-800 kr på e-bay. Dette er også en kjempeklang.

MVH: Per M :)
Svar