Godt lesestoff for de som skal kjøpe converter.

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Godt lesestoff for de som skal kjøpe converter.

Legg inn av permorten2@live.no »

Her er godt lesestoff for de som ønsker seg en god converter/preamp.
Lynx: 25645,-
ADA8000 2595,- :lol:

http://www.gearslutz.com/board/gear-sho ... 8000-.html

Ved blindtesting valgte 15 av 19 Behringer konverteren, mens 4 av 19 valgte Aurora. Etter at avsløringen av hvilke konvertere som ble brukt, hørte "selvfølgelig", alle at Auroraen låt best. :lol: :lol: , merkelig dette her

Har selv kjøpt Behringer ada8000, og er kjempefornøyd, bruker også RME men må inrømme at jeg ikke hører forskjell på disse. Her kan du høre trommeopptak som er gjort med Behringer ada8000 på alt unntatt BD og overhead, da jeg av praktiske grunner brukte RME på disse. http://www.ostlandlydstudio.no/page2.html

Per M
jello
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 03 jan 2009, 19:02

Re: Godt lesestoff for de som skal kjøpe converter.

Legg inn av jello »

Jeg hadde behringeren før, synes den var helt grei. Men det er viktig å vite at det ikke går ann å bypasse preampene, så om du vil ha konvertere til de flotte preampene dine er nok en aurora bedre å ha. Veldig fornøyd med min!
My name Is Espen Andersen
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: Godt lesestoff for de som skal kjøpe converter.

Legg inn av permorten2@live.no »

Preampene mine går rett i RME converteren, det samme gjør behringeren slik at jeg har 24 inn på RME kortet. Kjører selvfølgelig ikke to preamper etter hverandre.

MVH: Per M :)
Brukeravatar
permorten2@live.no
Active Member
Innlegg: 50
Registrert: 03 mai 2009, 18:33

Re: Godt lesestoff for de som skal kjøpe converter.

Legg inn av permorten2@live.no »

En annen ting som er verdt å merke seg med ada8000 er at man i tilegg også får 8 ekstra utganger. Veldig fint med tanke på eksterne klanger,monitoring e.l. Det er et poeng at man ikke kan bypasse preampene på denne og kjøre den som en ren converter, men med tanke på at man får 8 inn+8 ut med et vanvittig bra pris/kvalitets-forhold er jeg meget fornøyd med denne. Jeg synes også preampene er gode på denne.

Per M :)
Svar