Trommemikker

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Trommemikker

Legg inn av Frode Eide »

permorten2@live.no skrev:Ligger en lydsnutt her av et opmikket sett : http://www.ostlandlydstudio.no/page2.html Her er det brukt:
BD: shure sm 52 beta
SN: over shure sm 57, under akg d 1200
Tammer: sennheiser e609
Golvtam: Shure sm 57beta.
HH: Behringer 8000 (målemikrofon).
OH: Behringer C2.

Vil bare legge til at jeg prøvde audix D6 på BD da jeg kjøpte shure sm52, og at denne låter også veldig bra på BD.
Men de låter i grunnen veldig ulikt hverandre. Shure sm52 låter etter min mening veldig likt den lyden man forventer å
få av den gitte BD man skal mikke opp. D6 har en ferdigskrudd sub-basslyd, men mangler kanskje noe av mellomtone og diskantlyden som finnes i 52. Hvis jeg bare skulle bruke mikken til Heavy-metal, trash og lignende hadde jeg nok valgt d6, men som en all-round BD mikrofon er nok sm52 et bedre valg.

Har også funnet ut at Behringer xm8500 er en glimrende mikrofon på både skarp/over under.+ tammer.
Disse koster den latterlige sum av 295,- . Prøv denne opp i mot en sm58 og få deg en overraskelse.
Tror jeg kommer til å bytte ut sennheiser e609 til fordel for behringer xm8500.

Per M
Etter det jeg har lest så tar Behringer mikkene du prøver over for Sennheiser og de andre kjente gode merkene, Hva skjer?
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Trommemikker

Legg inn av Joachim »

Frode Eide skrev: Etter det jeg har lest så tar Behringer mikkene du prøver over for Sennheiser og de andre kjente gode merkene, Hva skjer?
Noen vil alltids prøve å finne opp kruttet på nytt, de møter veggen før eller siden.. 8)
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Frode Eide
Active Member
Innlegg: 289
Registrert: 27 jan 2009, 16:42
Sted: Hitra
Kontakt:

Re: Trommemikker

Legg inn av Frode Eide »

Brukte heller litt ekstra penger på e904 jeg da.
cantus
Newbie
Innlegg: 43
Registrert: 27 apr 2008, 00:58

Re: Trommemikker

Legg inn av cantus »

[quote="Frode Eide"]Tenkte lite på Opus 87 til tammer, Beta 52 til bass, Milab VM44 overheads og 57 til skarp. Noen andre tips?[/

Benytter selv Beta 52 på basstromma, fungere bra! Nettopp kjøpt 3 stk CAD M179 på eBay til $399 (med frakt/toll ble det ca 3500,- for alle 3). A/B testet M179 med M421 og likte bedre M179 til tross for at 1 stk MD421 i Norge koster veiledene over 5000,-. Den er lett å plassere på tammene også (se ttp://www.youtube.com/watch?v=kGr6fGtb0Ek).
Skarp kan jeg anbefale SM57, Røde M3 og til og med Røde NT1-A har fungert bra!
Svar