Sammensetting av demo

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Oldie
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 26 okt 2008, 10:55

Sammensetting av demo

Legg inn av Oldie »

Heisan,
Mulig dette er feil plass å spørre, men jeg prøver.
Vi skal lage en demo som skal bukes til å få spillejobber i klubb markedet. Bør vi lage en demo som er sammensatt av korte klipp fra låter? F.eks 30 sek med låt 1 kryssfade til 2 i 30 sek etc? Alternativet er jo å lage en 3 - 4 hele låter.

Hilsen Frode
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Sammensetting av demo

Legg inn av Espen Hammer »

Nå booker jeg aldri jobber.. men om jeg skulle gjøre det, så ville jeg nok ha hørt hele sanger..
Terje Watterud
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 08 sep 2008, 22:35

Re: Sammensetting av demo

Legg inn av Terje Watterud »

Espen Hammer skrev:Nå booker jeg aldri jobber.. men om jeg skulle gjøre det, så ville jeg nok ha hørt hele sanger..
Hvis musikken er bra ja :) musikk som ikke klinger tivnger jeg ikke meg selv å høre på. 8)

uansett:
Det er nesten like greit å legge låtene ut på ei myspace-side, så må dere gjør dere flid med sia så dere virker seriøse
Sist jeg fikk en CD i posthylla er leeenge siden ;)
Terje Watterud - Steinkjer
- FOH - STUDIO - MUSIKER -
NEXO/LAB/CROWN/SENNHEISER/SEEMIX/NEUMANN/SHURE/YAMAHA/SOUNDCRAFT/LEXICON

http://www.scenemann.no
stiands
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 19 des 2009, 03:51

Re: Sammensetting av demo

Legg inn av stiands »

Tips: Dere burde holde dere til 4-5 låter. Den første bør ikke være den beste, men god nok til å få folk til å fortsette å lytte. Nr 2 på demoen bør definitivt være den beste, så dere holder koken oppe. Se for dere at dere skal sette opp ett kvarters setlist for live... De to siste låtene må dessuten være minst like god som nr 1, og en annen fordel er at f.eks nr 3 er en låt som viser en annen side av dere(f.eks en roligere låt).....
Stian D. Sagholen
Svar