TORE SEEM

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Terje Watterud
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 08 sep 2008, 22:35

TORE SEEM

Legg inn av Terje Watterud »

Heisann...

Ble litt forundret over at de IKKE fantes noe innlegg om seem mix på dette forumet !!! :shock:

Det ble bygget en hel del mixere på bestilling fra NRK, mange av disse er i bruk den dag i dag, og snart er jeg en lykkelig eier av en 24 ch mikser selv :)

Hva vet dere om de mikserne? Hører endel skryt om preamene som sitter i bordene.....

Erfaringer ??
Terje Watterud - Steinkjer
- FOH - STUDIO - MUSIKER -
NEXO/LAB/CROWN/SENNHEISER/SEEMIX/NEUMANN/SHURE/YAMAHA/SOUNDCRAFT/LEXICON

http://www.scenemann.no
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: TORE SEEM

Legg inn av kleistad »

Et studio jeg har jobbet litt i her i alta har en seesam 2 mixer, tror hvertfall det er det den heter. Vet ikke så mye om den annet enn at det er kun brukt kremkomponenter og at den er laget på bestilling til NRK. Har brukt den til å mikse ned nen låter og den har en helt egen sound.
Kristoffer Leistad
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: TORE SEEM

Legg inn av ketil »

Tja, vi har jo i allefall to personer tidligere Seem-personer hos oss nå....
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Terje Watterud
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 08 sep 2008, 22:35

Re: TORE SEEM

Legg inn av Terje Watterud »

Men er det ingen som jobber på disse bordene lenger ? Snakker vi om glemt historie innen norsk lydproduksjoneteknikk?
Terje Watterud - Steinkjer
- FOH - STUDIO - MUSIKER -
NEXO/LAB/CROWN/SENNHEISER/SEEMIX/NEUMANN/SHURE/YAMAHA/SOUNDCRAFT/LEXICON

http://www.scenemann.no
Håvard Soknes
Active Member
Innlegg: 57
Registrert: 01 aug 2006, 14:50
Sted: Trondheim

Re: TORE SEEM

Legg inn av Håvard Soknes »

Vet det at Lars Lien i Larsville studio har brukt en 24ch Tore Seem mixer til recordingmixer, sist jeg var oppe hos han så låt nå det som gikk gjennom den mixeren veldig fint i allefall. Får litt Neve-feeling av den, cleant å nært.
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: TORE SEEM

Legg inn av Dag Blix »

Som Ketil sier så er det to eldre mennesker her fra Seem så kanskje hvis jeg og ketil går ilag så kan vi true dem til å skrive noen ord
om hva det firmet egentlig var og slikt. Får se. Det er hvertfall sikkert at det står fortsatt noen beist rundt omkring i norge av slaget
og at det ikke var kvaliteten som drepte merket tilslutt, det er jo ikke lett å drive firma på så sært utstyr tenker jeg.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Brukeravatar
AudioFixer
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 06 jun 2003, 16:16
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: TORE SEEM

Legg inn av AudioFixer »

Har "mekka" på flere av disse mikserene i forskjellige studioer og også gjort en del modifikasjoner ( direct out .. ) for å få de til å fungere bedre i dagens måte å jobbe på.
Tekniske spesifikasjoner er i ypperste klasse og mine målinger bekrefter at dette også stemmer.

Anbefales!

Hilsen Olav
AudioFixer
Olav Sundøy
jarlehal
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 13 sep 2008, 21:36

Re: TORE SEEM

Legg inn av jarlehal »

Har nettopp tinga på et par striper fra en ANT TRS700 (Tore Seem). Ingen som har noe tegninger/info/papirer på denne eller liknende modeller??
Terje Watterud
Newbie
Innlegg: 41
Registrert: 08 sep 2008, 22:35

Re: TORE SEEM

Legg inn av Terje Watterud »

Følg linken til en lykkelig Seesam 2 eier, i front av bildet; eier og undertegnede 8)

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article ... /890808041
Terje Watterud - Steinkjer
- FOH - STUDIO - MUSIKER -
NEXO/LAB/CROWN/SENNHEISER/SEEMIX/NEUMANN/SHURE/YAMAHA/SOUNDCRAFT/LEXICON

http://www.scenemann.no
jarlehal
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 13 sep 2008, 21:36

Re: TORE SEEM

Legg inn av jarlehal »

Herlig! Gratulerer Terje!

TRS700'n er visstnok en versjon av Seemix Seeport - Det er så langt jeg har kommet.. Planen min er å racke opp et par inngangstriper fra dette bordet. Har sett noen bilder av innmaten, og det er ikke spart på noe for å si det sånn. Spekka med Lundahl transformere, Sfernice potter, WIMA kondesatorer, Penny Giles fadere ++

Problemet er jo å få tak i nok info for å få DIYa psu og i/o til disse. Jeg har vært i kontakt med Seemix, og det virker som de kan hjelpe meg. Men til en pris som vil gjøre prosjektet flere ganger dyrere.. Så da spørs det.

J
Brukeravatar
AudioFixer
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 06 jun 2003, 16:16
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: TORE SEEM

Legg inn av AudioFixer »

Har power og info på hvordan et par striper kan bli "lunchbox" tilgjengelig.

Hilsen Olav AudioFixer
AudioFixer
Olav Sundøy
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: TORE SEEM

Legg inn av Joachim »

AudioFixer skrev:Har power og info på hvordan et par striper kan bli "lunchbox" tilgjengelig.

Hilsen Olav AudioFixer
Say no more..
Mvh
Joachim Venberget
jello
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 03 jan 2009, 19:02

Re: TORE SEEM

Legg inn av jello »

Jeg har en 8 kanalers seem seesam II på hånden brukt, og lurer i den forbindelse på hva som er en grei pris for en slik mikser. Jeg leste også tidligere i tråden at det er mulig å få til direct out, noen som har papirer på dette-eller kan sette meg i kontakt med noen som er istand til å gjøre det?
My name Is Espen Andersen
Brukeravatar
AudioFixer
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 06 jun 2003, 16:16
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: TORE SEEM

Legg inn av AudioFixer »

En fornuftig plass å spøre etter info kan være her:

Seemix Sound AS © 2002
Tel: +47 22 58 10 00
Fax: +47 22 58 10 01
E-mail: info@seemix.no

Tore Seem miksere har i dag som regel en markesdpris som er latterlig lav i forhold til nypris.
Det er vanskelig å gi konkret prisantydning før man har oversikt på teknisk tilstand.

Direct out er ikke vanskelig å få til.
Hvordan det skal gjøres avhenger av hvor du ønsker at dir-signalet skal hentes i kanalkjeden og om du ønsker balansert utgang.

Hilsen AudioFixer
AudioFixer
Olav Sundøy
Ole-Martin
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 03 mar 2009, 15:31

Re: TORE SEEM

Legg inn av Ole-Martin »

Jeg har eid mange Seem miksere opp igjennom, og har jobbet på de i Nrk og sveriges radio. Kan en del om mikserene, så bare ta kontakt.

Mvh
Ole-Martin Nilsson, Halden, 95881142
Svar