Preamper, Neve vs SSL

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Preamper, Neve vs SSL

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Hei alle sammen.

Jeg kjøpte meg en SSL Alpha Channel her om dagen. Låter fint den, men er ikke helt overbevist.

Er det noen som har prøvd f.eks Neve 8801? Ser lekker ut!

Forøvrig så gikk SSLen i stykker under konsert her om dagen. Akkurat da Rein Alexander kom ut på scenen for ekstranummeret sitt, O helga natt... Plutselig ble nivået 10 dB lavere, etterhvert begynte den å vrenge. Ikke bra!
PM, tlf +47 951 00 515
Lars Klokkerhaug
Newbie
Innlegg: 20
Registrert: 07 jun 2003, 02:00
Sted: Oslo

Re: Preamper, Neve vs SSL

Legg inn av Lars Klokkerhaug »

Hei PM

Aller først, tragisk når ting bryter sammen under konsert. Og litt tvilsomt. Som kjent er ikke alle studio bokser like godt egent for et liv på veien, uten at det betyr at jeg mener SSL ikke er det...

Lyd i SSL er et interessant tema. De er vel forsåvidt ikke akkurat kjent for mic pre ampene sine, mer alle funksjonene og fleksibiliteten SSL mixere har. Sjekk denne tråden fra Pro Sound Web. Mye meninger om SSL der:o) Og morom lesing!

http://recforums.prosoundweb.com/index. ... 0/0/13084/
"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet" (Albert Einstein)
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Preamper, Neve vs SSL

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Hei Lars! Takk for tips! Liker SSLen godt, grunnet enormt headroom og meget presis EQ. Har ikke prøvd Neve, men det hadde vært gøy.

Fant ut i dag hva som sannsynligvis streika, og det ser ut som om det var mikrofonen (!!). Neumann KMS 105. Var innom Terje på Sennheiser i dag, og byttet membran etter at vi fant tegn til fuktighet på den. I morgen er det konsert i Trondheim. Man blir litt nervøs for å bruke utstyr igjen etter at sånt har skjedd...
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Preamper, Neve vs SSL

Legg inn av Joachim »

Hei Lars! Du her og ja, kjekt :)

Kjenner ikke til SSL og den modulen men Neve modulen til Recall er vel noe av det tøffeste som er til livebruk!
De færreste har vel den over hele fjøla men putta den inn på de essensielle stripene til hver produksjon, ev. f.eks hatt faste kick + voc, striper.

Tipper forholdet der blir litt det samme som å oppgradere enn SSL modul til Neve har jeg forstått tråden rett. Det er virkelig krem, spes. preamp og filter.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Preamper, Neve vs SSL

Legg inn av Dag Blix »

jeg var på kurs sammen med en kar fra SSL i forrige uke og han mente at Neve til og med har kopiert dem for kort tid siden. Husker ikke hva det var han siktet til men
en ting er sikkert, jeg hadde vært glad for å få et eksemplar uansett hvem av dem det var sin.

hyggelig kar han Chris fra SSL, hvis alle er som han er det et flott firma.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Svar