Studio maskin

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Studio maskin

Legg inn av Espen Hammer »

Hepp.
Jeg har konkludert med at jeg rett å slett bare må gå til anskaffelse av en ny maskin. Jeg har behov for en maskin som klarer å bruke en del plug ins.. VST instrumenter i hovedsak. tenkte på å kjøpt M-box av ett eller annet slaget.

Har noen noe å anbefale. har ikke all verden av penger å bruke på det. Har sett en del på Mac pro Quad Core.. men 24230 blir litt dyrt.. ialfall når jeg må legge på 4 lapper for m-box også.

Hva med Mac Mini.. intel core duo 1.83ghz med 2 GB minne?
Ludde
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 14 jan 2007, 12:05

Legg inn av Ludde »

Trenger du mac? Får windows som er vel så bra for halve prisen.
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

hysj, du vekker joakim!

hvis det er penga det står på og du har lyst på mac, så er iMacene gode nok til å kjøre Protools. Sleng inn 2GB minne og kjøp den med 20" skjer, så har du nok kraft og arbeidsflate. da havner du på en totalpris rundt 16000 for maskin.

hvis du først har tenkt på mbox, så har du fler valg, enkleste er å ta det minste, mbox mini. 2000kr ellerno men hvis du skal slå på stortromma, så selger dem ut command8+digi002 til koselig bundlepris, 12900 ellerno. er verdt penga og steget opp i forhold til pris på mbox eller mbox pro.
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av TorjeG »

trulsolsen skrev:Trenger du mac? Får windows som er vel så bra for halve prisen.
nei, du får ikke noe til "halve prisen" som tilsvarer i kvalitet noe til "hele prisen"
Ukonstruktivt innleggi feil post.
Fy! :twisted:
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

hm

Legg inn av Espen Hammer »

Har selv prøvd de fleste m-boxene, og 001 pluss 002 med comand8. har absolutt ikke behov for 002 med command8. M-box mini frista mye når jeg funderte på Mac Book. men ser ikke noe grunn til å ha en liten fjert liggende å slenge på kontor pulten. hehe .. og.. nei.. du får ikke windows basert system som er like godt til halvpris. pluss at jeg har så sinnsyyykt mye dårlige erfaringer med windows baserte system at jeg holder en liten knapp på mac
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

Alternativt kan du kjøpe brukt mac pro.

Bruker Protools LE 7.3 og Mbox på Mac Mine CoreDuo 2 med 2,16 prosessor og 1gb minne. fungerer helt greit, hadde valgt 2Gb om jeg skulle kjøpt i dag, fordi det koster sinnsykt mye å oppgradere i etterkant.

hadde jeg hatt pengene, ville jeg flesket til med en mac pro 2.0ghz dualcore med 2gb minne, koster litt mer, men er vesentlig lettere å oppgradere slik at den ikke blir utdatert. koster 17K Skjønner ikke helt hvorfor du enten skal ha quadcore til 24K eller mini til 7K
aslak skarderud
kultursenteret isak
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Legg inn av Espen Hammer »

Quad Core skal jeg nok ikke ha ... det blir altfor dyrt. å veldig overkil i forhold til hva jeg trenger. Men etter å han snakket med tore på tre45. og sett testing av MacBook 2GhZ. så ender det nok med den. 2gb minne. holder i massevis for mitt sitt bruk. ellers.. takk for alle svar da
Ludde
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 14 jan 2007, 12:05

Legg inn av Ludde »

får en meget bra pc for 12000 iforhold til mac til over 20k.
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

høres bra ut. hadde en ibook en gang i tiden som fungerte aldeles udmerket.

og truls: han vil ikke ha pc, er ikke så vanskelig å skjønne?
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Karl-André Tvedt »

Drit i diskusjonen, Kan du ikke så mye om konfig og annet piss, kjøp deg en mac.. Men har du litt peiling og vet hvordan du kan få windows til å kjøre stabilt over lenger tid etc etc etc.. Så kjøper du deg en pc. Greien er at pc blir billig hvis du vet hva du gjør, hvis ikke aiaiai.. Mac koster skjorta, men er enklere å forholde seg til hvis du kan musikk, men ikke gidder å sitte timesvis i reg edit fordi noe ikke funker som det skal!

Litt rigge trøtt hilsen fra Kalle!
Svar