Focusrite Liquid Mix

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Geir Arne Jansson
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 22 apr 2007, 19:31
Sted: Oslo

Focusrite Liquid Mix

Legg inn av Geir Arne Jansson »

Er det noen som har erfaringer med denne? Er ute etter ekstern prosessorkraft slik at jeg har mer CPU til overs til interne plug-ins. Det virker jo nesten for godt til å være sant at alle de Liquid Mix plug-insene ska låte helt likt som alle de gamle gode kompressorene og EQ´ene... Er det noen som vet om noen som har AB-testet de opp mot "the real deal"?
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

ikke prøvd selv, men leste en test av den i det svenske musikkbladet som heter studio.

ifølge artikkelen låter det bedre av liquidmix enn av ssl sine egne softwareprodukter. de eneste produktene som låter bedre er hardwaren som boksen emulerer, og prisforskjellen tatt i betraktning (10000kr kontra flere hundre tusen pr enkeltboks) så er den absolutt verdt pengene. den får 9/10 i karakter.

artikkelen finnes i oktoberutgaven 2006. merkelig nok heter den nr.8. kan bestilles fra http://www.studio.se
aslak skarderud
kultursenteret isak
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Karl-André Tvedt »

Hører den har endel latency..
Håvard Soknes
Active Member
Innlegg: 57
Registrert: 01 aug 2006, 14:50
Sted: Trondheim

Legg inn av Håvard Soknes »

Hadde en liquid mix på demo en gang. Jeg kjørte pc med pro tools LE å da har liquid mix en del latency. Dersom du skal bruke den på pro tools hd eller cubase finnes det her latency kompensasjon så der er det ikke noe problem. Opplevde det heller ikke som noe problem i LE da jeg ikke hadde Music Production Toolkit så jeg hadde ikke mulighet til å kjøre mer enn 32 spor, som igjen er like mange kanaler som Liquid Mix har. Det jeg da gjorde var å inserte liquid mix på alle kanaler slik at det ble lik latency over hele linja.

Etter min mening låt den helt fantastisk og er absolutt verd prisen som den koster. Vil absolutt anbefale å sjekke den ut. Du får eq`er og kompressorer der for ganske mye mer enn hva du betaler etter min mening. Dersom du skulle betalt for alle disse pluggene i en annen sammenheng evt tilsvarende plug-ins hadde man blitt ruinert. :wink:
jdybvik
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 30 jan 2007, 16:05

Re: Focusrite Liquid Mix

Legg inn av jdybvik »

Sjekk ut SSL Duende! Har brukt den i rundt ett år nå, og har aldri brukt bedre EQ og komp/gate i denne gata før. SSL kan greiern, og har gjort det lenge.
Svar