Universal Audio LA-610

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Borrmann
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 19 sep 2005, 01:16

Legg inn av Borrmann »

610 preampene til UA har svært lite headroom på inngangen. Den varianten jeg har(2-610) har ikke dempeledd på inngangen av preampen, det fører til at jeg må bruke et eksternt dempeledd, i tilegg til mikrofonens interne for å bruke f.eks. en U87 på en saksofon. En kondensatormikrofon uten dempeledd på en høy kilde(f.eks. ulike trommer, gitaramper etc.) er helt uaktuelt.
Det rimelig håpløse headroomet på inngangen gjør at dette er en preamp jeg bruker relativt sjeldent.

Nå er du så heldig at på din variant så er det lagt til et dempeledd på preampen.

Riktig gainstruktur på preampen, ved bruk av en nogenlunde normal kondensatormikrofon på kassegitar vil tilsi dempeledd inne, gain på -10dB, og master level slik at inngangen i digitalverdenen er på et sted mellom -20 og -12 dBFS. Har du fortsatt vreng da, så benytter du nok feil inngang på kortet eller feil input gain-setting.


Hvis du kjører preampen din så hardt at du må bruke lo-gain settingen på et RME kort for å ikke overstyre så ligger du alt for høyt i analogverdenen.

Husk at det ikke er meningen at du skal ligge superhøyt inn digitalt.

lykke til.
Svar