Shhh-og sss...og fissshling

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Shhh-og sss...og fissshling

Legg inn av Dag Blix »

ok greit greit sorry mente ikke å være uforskammet, BS var et dårlig valg av ord.

jeg lover å ikke si det igjen, det jeg mente ca var at det ikke NØDVENDIGVIS er prisen på mikken som gjør at lyden ikke passer sammen med det man prøver å få til.
Det er jo veldig mye som kommer fra kina og jeg vet ikke om det automatisk er drit på grunn av det da. Godt at vi er enige om at mikplassering er viktig da, må da være
verdt noe.

Jeg har aldri jobbet med Celine Dion men jeg har sett en del konserter og hu bruker mange forskjellig mikrofoner men hu kan tydeligvis bruke dem, flink dame.

Geore Martin har skrudd mer lyd enn meg og deg tilsammen.

Uannsett så driver ikke jeg med salg på noen måte, jeg er service og jobber ikke med reklame. Mente ikke å avkrefte noen ting.

jeg forsøkte bare å hjelpe Kay som jeg faktisk kjenner personlig og skulle jeg ha bommet komplett på ballen så får det være det.

Bilde
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Shhh-og sss...og fissshling

Legg inn av ketil »

<BS START=1>
Du Dag, No' ska du høre hær...

I følge mine beregninger så har du skrevet det forrige innleget mens vi begge satt på skolebenken hos DHD. Fy, fy, fy....
Ikke nok med at du har benyttet arbeidstiden din til å frekventere LYDFORUM.COM, men jeg håper inderlig det ikke var da MADI rutere og oppsett med scheduling og sånt ble forklart vel?? Jeg sov. Nesten....
Du har tyelig vis lært deg praktisk multitasking (noe som Bill Gates fortsatt sliter med..) og Tar gjerne i mot notatene dine på Mandag morgen..

Bare husk å få meg med på toget så vi kommer oss til flyplassen tidsnok. (Vi er på kurs i Lepzig, og toget går kl. 07.00 i morgen tidlig... ?)

Da, og bare da - er du tilgitt...

<BS END>
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Borrmann
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 19 sep 2005, 01:16

Re: Shhh-og sss...og fissshling

Legg inn av Borrmann »

hahaha!

Dag tatt på fersken,

Mulig at Ketil falt for min anbefalig av M-160 lenge etter at han sluttet å selge dem.

Forøvrig Dag så er alle unskyldninger tatt til følge, og forstått- og jeg har virkelig ikke noe imot kinesere, men du må se deg enig i at oppi alt av SM-pro-audio, Charter Oaks, ADK, Golden Age sin serie og diverse andre.

Så har vi fått nok av ekstremt-billige kinesiske kondensatormikrofoner med 67/87capsule, som er alt for brighte, me dårlig QC og andre faktorer.

tullemikker.

Både dere, pro-lyd, og golden age har tjent fett på dem, men for meg som må sitte å mikse platene som er spilt inn i hjemmestudioene med de mikkene er det virkelig ingen dans på roser.




Forøvrig så er/var G. Martin virkelig kjent som en "HANDS-OFF" produsent. Rollefordelingen var klar i hans glansdager.

Han var virkelig IKKE teknikker. Selv om han har vært observert i nærheten av et og annet miksebord.

Har dere et bra tilbud på en 33609, forresten?
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Shhh-og sss...og fissshling

Legg inn av Dag Blix »

jeg forsøker å overtale høvdingen til å ta inn masse gomikker til demobruk (hjemme hos meg)

Ketil om du leser dette, smask.

Det er ikke bare gode konsekvenser av alt det dårlige utstyret som tilbys forbrukeren på markedet nå for tia. Mange
kjøper litt katt i sekk med høye forventninger.

Tilbud og slikt har jeg ingen befatning med, da får en ta kontakt med høvdingen.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Svar