"Hjemmestudio"

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Re: sorry

Legg inn av Hallgeir »

Espen Hammer skrev:wops, trykte feil knapp.. får vel nesten begrunne den litt. hehe. Altså.. hva i all verden er det folk liker med B58? eller forsåvidt, kjenner ikke til mange som liker den, så de som liker den får fortelle meg hva som er bra med den. menne.. B57 på skarp. det er fint...
Du kan bruke den som dasstaker, hammer, balltre, spyd, hjul, bokstøtte og som spiss på ei atombombe og fremdeles få den til å låte fint på en konsert på bunnen av marianegropen 11000 meter under havets overflate. Det finnes naturligvis bedre mikker, men den som ikke kan overleve med en sm/b 58 burde gå litt i seg selv... Arbeidshest!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

SM58

Legg inn av Espen Hammer »

Sm58.. greit.. den er fin.. flott mic. klarer man ikke å skru bra lyd på den.. så er det .. nr1, noe feil med deg.. nr2, noe feil med anlegget. men B58.. nei.. den låter ikke fint. Og de fleste jeg omgåes mener det samme. Men hvorfor er det folk som sverger til den? Hva er det dere synes er så fint med den miccen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

B58A?

Tja, det funker. Noen ganger blir det den, andre ganger blir det b57a, om7, e935, sm58, b87 eller kms 105. Det handler litt om rett verktøy på rett vokalist under rette forutsetninger.
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: sorry

Legg inn av Karl-André Tvedt »

Espen Hammer skrev:wops, trykte feil knapp.. får vel nesten begrunne den litt. hehe. Altså.. hva i all verden er det folk liker med B58? eller forsåvidt, kjenner ikke til mange som liker den, så de som liker den får fortelle meg hva som er bra med den. menne.. B57 på skarp. det er fint...
Greien er vel at den ikke er like brummete som en sm58 kan være i en livé setting..

Enig, B57 er action på skarp.. Men syns ikke den er fin hvis det er en trommis som slår jævli hardt! :mrgreen:
Håkon Dalen
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 19 mai 2006, 02:14
Sted: Trondheim

Re: SM58

Legg inn av Håkon Dalen »

Espen Hammer skrev:Sm58.. greit.. den er fin.. flott mic. klarer man ikke å skru bra lyd på den.. så er det .. nr1, noe feil med deg.. nr2, noe feil med anlegget. men B58.. nei.. den låter ikke fint. Og de fleste jeg omgåes mener det samme. Men hvorfor er det folk som sverger til den? Hva er det dere synes er så fint med den miccen
selv mener jeg det er tidligere i signalgangen det skorter hvis det låter dritt.
Svar