Preamper

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Trond Aril Espedal
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 31 des 2004, 17:19
Sted: Stavanger

Preamper

Legg inn av Trond Aril Espedal »

Hei.

Vi skal kjøpe litt nytt stasj il studio, og lurer på om noen av dere har brukt/erfaringer med følgende stasj:

Universal Audio 6176

Presonus M-80 8-Ch

Presonus ADL 600

SPL Electronics Goldmike MKII

I tillegg til en del preamper, tenkte vi å kjøpe UAD-kortet til mac'en. Noen som har testet de plugins'ene?

Alt av svar mottas med klem og tusen takk:)
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Har både 6176 og UAD kortet i studio.

Har ikke helt blitt kompis med kompressorbiten på 6176, men ellers en fin boks.

Plug'ene til UAD-kortet er verdt hver krone.
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Babar
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 14 nov 2006, 21:18
Sted: Oslo

Re: Preamper

Legg inn av Babar »

Trond Aril Espedal skrev:Hei.

Vi skal kjøpe litt nytt stasj il studio, og lurer på om noen av dere har brukt/erfaringer med følgende stasj:

Universal Audio 6176

Presonus M-80 8-Ch

Presonus ADL 600

SPL Electronics Goldmike MKII

I tillegg til en del preamper, tenkte vi å kjøpe UAD-kortet til mac'en. Noen som har testet de plugins'ene?

Alt av svar mottas med klem og tusen takk:)

aldri likt noen av de preampene du har tenkt å kjøpe...hva skal du bruke disse til og skal du kjøpe nyt eller brukt? Du er interessert i rør ser jeg. :P
Trond Aril Espedal
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 31 des 2004, 17:19
Sted: Stavanger

Legg inn av Trond Aril Espedal »

Jeg tenkte å kjøpe nytt fra Musicstore i Køln. Og jeg vil ha noen som er gode all-round. Har en preamp/comp fra Ua (LA-610) fra før, og syns lyden i den er helt suveren.
Babar
Newbie
Innlegg: 9
Registrert: 14 nov 2006, 21:18
Sted: Oslo

Legg inn av Babar »

du kan spare masse penger ved å kjøpe brukt / for eksempel gikk adl600 for 1300 usd her om dagen) . En rørpreamp jeg anbefaler er RobRoys Electronaut m63 prisen er 1800 usd.

http://www.electronaut.info

personlig kjøper jeg rørmikker og unngår rørpreamper, mye av fargen i disse boksene ligger også i inngangs og utgangs transformatorene.

trenger du tips hvor man kan få billigere nytt eller brukt, send meg en e-post eller pm
Mathias Fekjær
Active Member
Innlegg: 58
Registrert: 08 mar 2006, 14:32
Sted: Tønsberg
Kontakt:

6176

Legg inn av Mathias Fekjær »

jobber selv med 2stk 6176, jeg digger dem over alt jeg, har ikke hørt noe fetere, trenger jo LITT trening å få stilt den skikkelig, men tar ikke mer enn et par uker så skal det gå fint :) jaja uansett får du ha lykke til med kjøpene :)

jobber også litt med UADkortet jeg liker veldig godt de fleste av de plug insa også.. jeg bruker de kanskje 50% av tiden, når jeg ikke bruker hardware da, de er å anbefale de også :)

btw. håper du kan gi meg tilbakemelding på handelen fra musicstore.de for jeg lurer på å handle litt derfra selv :) hadde du giddi å PMa meg? :)
------------------
Mathias Fekjær
http://www.mellowgrounds.net //\\ Stay Mellow!
Svar