Måleprogram for mac?

F.eks. Sia Smaart, WinMls, SpectraLAB, osv.

Moderator: Mads Størkersen

Mac

Innlegg Hpthaysen » 13 Des 2006, 17:01

Der sier du noe ja! :D

Fant nettopp ut at med de nye macbook'ene kan du bestemme om du vil logge deg på windows eller OS X hver gang du skrur på maskinen.
Man trenger mye minne da, siden XP trenger det i bøtter og spann... Så tror vel løsningen blir en mac, med mulighet for å kjøre windows når dette trengs...

Skal sjekke ut litt mer med apple om dette...

Mvh Hans-Petter Thaysen
- Hp
Hpthaysen
Newbie

Innlegg Joachim » 15 Des 2006, 21:29

Hei Hans Petter.
Glemte det med windows os X når jeg svarte deg, er vant til "PowerPC" gamle mac med virtual pc som eneste mulighet.
Men det gir deg jo muligheter og som det sies så er det kjekt å kunne styre prosessorer osv som lever i steinalderen med serietilkobling, apropo det anbefaler jeg keyspan sin serie/USB dongle, kjekk sak.
Mvh
Joachim Venberget
Brukerens avatar
Joachim
Pro Member Gold

Innlegg Joachim » 20 Mar 2007, 00:39

Minner om at det ligger Betaversjon av Smaart 6 gratis for nedlastning på siasoft.com. både for OSX og Windows.
Lastet nylig ned siste for OSX her beta14 er de kommet til og det begynner og ligne noe. aner ikkenår de har planer om å lansere en fullversjon men det kan nå virke som de nærmer seg sakte men sikkert :lol: :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Brukerens avatar
Joachim
Pro Member Gold

Innlegg olegutten » 20 Mar 2007, 02:42

Smaart går nå under EAW banneret. Versjon 6 ble lansert før helgen menjeg vet at flere av de på PSW hadde problemer medålaste ned ny versjon i helgen.......

Her er link til nettsiden:

http://www.eaw.com/products/software/EA ... index.html

Ole
olegutten
Active Member

Innlegg Joachim » 20 Mar 2007, 03:09

Ja ser du hva jeg følger med, sitter og oppdaterer Beta her.. ye ye ..
Får ikke kjøpt oppgradering nå ser det ut tul, bare trial men tester den i mens..

Juhu!!!
Mvh
Joachim Venberget
Brukerens avatar
Joachim
Pro Member Gold

Re: Måleprogram for mac?

Innlegg Christopher Rygh » 06 Mai 2010, 13:26

Gammel tråd det her, men FuzzMeasure 3.0 er vel verdt å nevne her også.

Når det gjelder målemic har jeg liten erfaring med hva som fungerer best. Tipper man kommer godt ut av det med EarthWorks M23 (£352.50), men Behringer ECM8000 (£45.19) gjør vel også nytta si.
Christopher Rygh
Newbie

Innlegg Joachim » 06 Mai 2010, 16:20

Christopher Rygh skrev:Når det gjelder målemic har jeg liten erfaring med hva som fungerer best. Tipper man kommer godt ut av det med EarthWorks M23 (£352.50), men Behringer ECM8000 (£45.19) gjør vel også nytta si.
Jeg ville heller brukt en 58 enn no jalla Behringer. Audix TR40 ligger vel midt mellom dine to alternativer i pris og er blitt en "standard" low-budget omni som anbefales bl.a. av Smaart.
Mvh
Joachim Venberget
Brukerens avatar
Joachim
Pro Member Gold

Innlegg Ole Hansen » 06 Mai 2010, 17:54

Joachim skrev:
Christopher Rygh skrev:Når det gjelder målemic har jeg liten erfaring med hva som fungerer best. Tipper man kommer godt ut av det med EarthWorks M23 (£352.50), men Behringer ECM8000 (£45.19) gjør vel også nytta si.
Jeg ville heller brukt en 58 enn no jalla Behringer. Audix TR40 ligger vel midt mellom dine to alternativer i pris og er blitt en "standard" low-budget omni som anbefales bl.a. av Smaart.

En kondis omni-mikk av behringer må da være bedre egnet som målemikk enn en 58?
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Ole Hansen
Pro Member

Innlegg Joachim » 06 Mai 2010, 18:09

Ole Hansen skrev:En kondis omni-mikk av behringer må da være bedre egnet som målemikk enn en 58?

Folk får gjøre akkurat hva de ønsker, jeg ville heller gjort det. Og det anbefales faktisk som begynnermic i mangel av noe annet om man tar forbehold om frekvensgangen. En SM58 har de fleste tilgjenglig så sllipper man sponse Behringer så de kan produsere enda mer søppel :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Brukerens avatar
Joachim
Pro Member Gold

Forrige

Gå til Analyseprogrammer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest