DB-måler

F.eks. Sia Smaart, WinMls, SpectraLAB, osv.

Moderator: Mads Størkersen

Innlegg Dag Blix » 11 Nov 2006, 15:13

Ja det er vel ikke mye å si på det. Du er underforstått enig om at målinger gjøres etter en standard. Skal man sammelikne kalibrering av apparatur skal de jo ofte utsettes for uniform påvirkning. Jeg har ikke lest all tilgjenelig litteratur vedrørende metodikk men tør likevel si dette på generelt grunnlag.
Snakker vi lydmålinger er det ikke unaturlig å forholde seg til 20mikropascal ved 1KHz. Jeg merker at nerden i meg vil skrive en A4 side til om dette men jeg tar ham i nakkeskinnet og forlater da jeg tror de fleste gir beng og koser seg med Belmåleren sin.

godt at det er andre nerder her enn meg....
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Brukerens avatar
Dag Blix
Active Member

Re: DB-måler

Innlegg Helge A. Bentsen » 22 Des 2009, 15:24

§1.3 SPAM, multilevel marketing, affiliatelenker etc. er ikke tillatt
Det er ikke tillatt å drive markedsføring av kommersielle produkter eller tjenester, herunder skjult reklame og såkalt multilevel marketing, dersom det ikke på forhånd foreligger skriftlig avtale med administrator av nettstedet. Annen uønsket informasjon, som går under uttrykket spam, er heller ikke tillatt. Såkalte "affiliate" lenker hvor eieren lenken mottar penger, poeng eller andre ytelser når noen trykker på disse lenkene er heller ikke tillatt å poste på Lydforum uten å informere klart og tydelig om at dette er linker som gir avsender fordeler.
Mixing sound is not rocket science, in fact, it's probably closer to voodoo.
Brukerens avatar
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold

Re: DB-måler

Innlegg Dovent_Ekorn » 25 Mai 2010, 09:34

Mvh
Erlend Blom
Dovent_Ekorn
Active Member

Forrige

Gå til Analyseprogrammer

Hvem er i forumet