Demofiler for Audiolense

F.eks. Sia Smaart, WinMls, SpectraLAB, osv.

Moderator: Mads Størkersen

Demofiler for Audiolense

Innlegg Atle Aamodt » 03 Mar 2010, 22:37

Til de som måtte være interresserte.

Dersom man ønsker kan man laste ned demoversjon av Audiolense 2.0 (http://www.juicehifi.com).
Med denne kan man måle, men ikke lage filtere.
Når man har gjort en måling og sendt denne til hovedvinduet, kan man velge å lukke programmet.
Målingen vil da ligge lagret i setup.ini som befinner seg i mappen for programfilene.

Denne ini-filen kan jeg bruke for å lage en impuls, dersom noen ønsker å høre på resultatet.

Skal man gjøre dette, er det lurt å lese litt i helpefilene. Gjør fornuftig måling med fornuftige nivåer etc.
Har du mulighet bruk ASIO, bruk gjerne 44,1 KHz SR 32bit floating point, gjør sweep på 20 sekunder uten altfor mye bakgrunnstøy.
Du vil raskt kunne vurdere om målingen ser vellykket ut.

Jeg har ingen økonomisk interesse i Audiolense, men mener at denne programvaren fortjener oppmerksomhet.
I utgangspunktet vil jeg lage et 2^16 (snaut 65000 tap) filter for 44,1KHz.
Du mottar en wav-fil som kan kjøres i Windows Media Player med gratis DirectX Convolver.
Eller jeg kan convolvere korreksjonen inn i en lydfil som kan avspilles direkte uten Convolver.

Filen kan du sende til atle@lobotech.no, men jeg vil også i den mailen vite litt om hva slags høyttalere og måleoppsett som er brukt.
Atle Aamodt
Atle Aamodt
Active Member

Gå til Analyseprogrammer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest