Fali...fali!!!

Her diskuteres det backline

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Fali...fali!!!

Legg inn av Kenneth Jensen »

ja..som sikkert noen av dere har fått med seg så var det Rancid konsert for en tid tilbake her i byen!

Det som skjer er at når bassist i bandet går på scenen for å gjøre soundcheck på sin øks og mikrofon er at han får århundrets "karamell"..
:shock: :shock: :shock: Ja...det var vel omtrent dette utrykket hele crewet satt med når det skjedde..inkludert bassisten!
Mannen ble sendt på legevakta og alle var vel mildt sagt litt forskremt..

Men når backlinetek. kutter alt av jord på backline riggen og i tillegg jordløfter Furman. Da går det gæli vet du...
Vet ikke hva andre mener men dette lukter ikke bra.... ehh.. svidd kjøtt faktisk!!! :roll:

Dette er vel en av de største synder en backline tek. kan gjøre eller hva..

Ikke å anbefale..

Det skal sies at mannen gjennomførte konserten og er ved sine fulle fem!Thats punk for u!! Backlinetek. derimot...håper jeg ble sendt hjem med første dyretransport..arbeidsledig :evil:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Krisgitar
Active Member
Innlegg: 71
Registrert: 11 jan 2004, 01:14
Sted: Grimstad Rock City

Legg inn av Krisgitar »

ikke rart han spilte bra etter en 240v karamell, det sies jo at punkere spiller bedre om de ikke er i 100% god form.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Aner jeg ett lite 50hz sug i bassgtren den kvelden?
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Er nok redd for det ja joachim :lol:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Ja kansje det nå er flere enn meg som skjønner hvor essensielt det er med jord på backlinen her i lille Norge???

Ser jeg en ujorda strømpadde er det grunn til rundjuling på innehaveren spør du meg.

Noen som blir med

Pffffffffffft, lampettledningen funka jo i går=?=?=?

hehe
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Jeg er nå alltid med på slåssing :twisted:
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Lenge siden jeg har sett blå stikkflammer mellom musikanter.

Husker du Skiensmessa med Harket Joakim ?
Uansett hva vi målte mellom så viste meteret (min gode gamle appa) 220.
Tilslutt fikk vi tauet aggregatet til tivoliet bort til scenen med en av Telemarksbataljonens kavalleriavdelings små puslete kjøretøy.

De lærde strides vel om en Leopardtank med full utrustning havner under kategorien 'puslete'.
Men uansett så ble ingen artister svidd, og alle dro lykkelige hjem etter konserten.
Eneste surmuling kom fra tivoliet, som var rimelig mørkt og tyst under seansen.

Ikke det at det var noe savn, eller ?

'Vill ni kjøra mere'

NO ! ! !

'Ok, lets go to the top'

Til tonene av Modern Talking, som jo vi alle har et slags hat/hat-forhold til ! ! ! !

Nei, etter å ha fått min del av strømsmeller, skrider jeg til verket med respekt for denne form for kraft.
Har sett nok stjerner og planeter jeg, for min del.

På 80-tallet hendte det at vi kastet kabler med kroker opp direkte på høyspentledningene for å få nok strøm til å drive produksjonene.

Anbefales ikke.

Gudkjelov er de dager forbi, har mange skrekkhistorier fra sammfunnshus rundt omkring.
Men det får være til senere en gang.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Hoba skrev:Lenge siden jeg har sett blå stikkflammer mellom musikanter.

Husker du Skiensmessa med Harket Joakim ?
Uansett hva vi målte mellom så viste meteret (min gode gamle appa) 220.
Tilslutt fikk vi tauet aggregatet til tivoliet bort til scenen med en av Telemarksbataljonens kavalleriavdelings små puslete kjøretøy.

De lærde strides vel om en Leopardtank med full utrustning havner under kategorien 'puslete'.
Men uansett så ble ingen artister svidd, og alle dro lykkelige hjem etter konserten.
Eneste surmuling kom fra tivoliet, som var rimelig mørkt og tyst under seansen.

Ikke det at det var noe savn, eller ?

'Vill ni kjøra mere'

NO ! ! !

'Ok, lets go to the top'

Til tonene av Modern Talking, som jo vi alle har et slags hat/hat-forhold til ! ! ! !

Nei, etter å ha fått min del av strømsmeller, skrider jeg til verket med respekt for denne form for kraft.
Har sett nok stjerner og planeter jeg, for min del.

På 80-tallet hendte det at vi kastet kabler med kroker opp direkte på høyspentledningene for å få nok strøm til å drive produksjonene.

Anbefales ikke.

Gudkjelov er de dager forbi, har mange skrekkhistorier fra sammfunnshus rundt omkring.
Men det får være til senere en gang.
Jeg kan ikke annet enn bekrefte dette:) det mest uriktige her er vel k'en i Joachim. Og det skal sies at jeg støttet Hoba's rygg i og nekte og gjennomføre konserten, Langt i fra la han i midten få slippe til med 220 mellom samtlige faser og jord.

Takk for ett godt minne og en god latter her Hobsann:)

Joachim " han som alltid sov under SC på harket tur" ( wonder why ) og jobber med "litt" backline preprod for tida.

Fant en "feil" til. det heter inte vil ni kjøra mera men vil ni åka mera!
Sist redigert av Joachim den 17 feb 2006, 18:01, redigert 2 ganger totalt.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Joachim skrev:
Hoba skrev:Lenge siden jeg har sett blå stikkflammer mellom musikanter.

Husker du Skiensmessa med Harket Joakim ?
Uansett hva vi målte mellom så viste meteret (min gode gamle appa) 220.
Tilslutt fikk vi tauet aggregatet til tivoliet bort til scenen med en av Telemarksbataljonens kavalleriavdelings små puslete kjøretøy.

De lærde strides vel om en Leopardtank med full utrustning havner under kategorien 'puslete'.
Men uansett så ble ingen artister svidd, og alle dro lykkelige hjem etter konserten.
Eneste surmuling kom fra tivoliet, som var rimelig mørkt og tyst under seansen.

Ikke det at det var noe savn, eller ?

'Vill ni kjøra mere'

NO ! ! !

'Ok, lets go to the top'

Til tonene av Modern Talking, som jo vi alle har et slags hat/hat-forhold til ! ! ! !

Nei, etter å ha fått min del av strømsmeller, skrider jeg til verket med respekt for denne form for kraft.
Har sett nok stjerner og planeter jeg, for min del.

På 80-tallet hendte det at vi kastet kabler med kroker opp direkte på høyspentledningene for å få nok strøm til å drive produksjonene.

Anbefales ikke.

Gudkjelov er de dager forbi, har mange skrekkhistorier fra sammfunnshus rundt omkring.
Men det får være til senere en gang.
Jeg kan ikke annet enn bekrefte dette:) det mest uriktige her er vel k'en i Joachim. Og det skal sies at jeg støttet Hoba's rygg i og nekte og gjennomføre konserten, Langt i fra la han i midten få slippe til med 220 mellom samtlige faser og jord.

Takk for ett godt minne og en god latter her Hobsann:)

Joachim " han som alltid sov under SC på harket tur" ( wonder why ) og jobber med "litt" backline preprod for tida.
Ja, du sier noe der. He he he he he. . . . .

Hadde vel ikke vært noe særlig det, å bli husket som 'han som svidde vekk vokalisten i a-ha' !
Ikke akkurat noe å ha på toppen på en eventuel CV det, spør du meg.
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

JOAKIM
Svar