Stagepiano

Her diskuteres det backline

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Stagepiano

Legg inn av Per G. Søvik »

Vet ikke om dette passer her, eller om jeg heller burde funnet et musikerforum for dette spørsmålet, men....
Kan noen anbefale et stagepiano til en rimelig penge som har et skikkelig godt keyboard? Jeg kjente litt på et Casio Previa 330 i dag, og tangente hadde alt for lite inertia til at det føltes naturlig, spesielt i første del av anslaget. Jeg regner med at ridere spesifiserer instrumenter i en høyere prisklasse enn der jeg har lyst til å bevege meg, men ...
Jeg trenger ikke å forholde meg til ridere, men vil gjerne kjøpe noe som pianister synes er greit å spille på.
oaasheim
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 31 okt 2007, 17:18
Sted: Stord
Kontakt:

Re: Stagepiano

Legg inn av oaasheim »

Sjå om du får tak i brukt Yamaha CP300...
Øystein Aasheim
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Stagepiano

Legg inn av hkh »

Jeg hater cp300. Synes ikke det låter fett. Men pianister ser ut til å like det. Står på ridere i hytt og pine.

Nord stage liker jeg. Pianister ser også ut til å like det.
Håkon Holmås
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Stagepiano

Legg inn av Trond »

kjøp ivertfall med innbegygde høgtalarar.

CP30 (??) eller Roland sin FP eit eller anna!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: Stagepiano

Legg inn av Per G. Søvik »

Takker for tips, som vanlig er det jo slik at det som er virkelig bra ikke ligger til salgs som brukt, rett og slett fordi folk ikke kvitter seg med det de er skikkelig fornøyd med :?
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: Stagepiano

Legg inn av Per G. Søvik »

Lurer på om jeg skal gå for et Yamaha YDP181. Tror det i hovedsak er likt et P155, men har tre skikkelige pedaler.
Er jo ikke et stagepiano, men demonteres rimelig raskt. Tåler kanskje litt mindre når det gjelder transport?
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Stagepiano

Legg inn av Ole Hansen »

Synes du burde gå for CP300 da dette er det instrumentet mange pianister liker som et alternativ til akustisk piano. Da slipper du også di-boksene da denne har xlr-utganger. Tangentene er også veldig nærme et akustisk instrument. Prisen er også bra ettersom dyrere modeller har presset den ned.
Roland er det ikke alle som liker substainen i, da spesielt de som er vant til akustisk.
Kjøper du cp300 kan du tilby noe som folk kjenner til. Ydp181, hva er det for noe? Det spørsmålet kan du få mange ganger hvis du går for det.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: Stagepiano

Legg inn av Per G. Søvik »

Absolutt, CP300 er nok et bedre valg, men litt irriterende at Yamaha ikke har et ferdig trepedal oppsett, jeg kan i alle fall ikke finne det.
YDP181 har et tangentbord som føles riktig, og har tre pedaler i rett konfigurasjon, men er nok ikke en riderfavoritt. Hovedproblemstillingen min er som sagt ikke ridere, men et godt instrument for en billig penge, CP300 pluss pedaler bikker jo 20 høvdinger, og jeg vet ikke om jeg kan forsvare et slikt utlegg.
Tror jeg skal prøve å få gjort en sammenlikning mellom de to, takk for innspillet.
Svar