Hvorfor ikke

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Tror jaggu jeg skal svinge i gang loddebolten naar jeg kommer hjem og fikse meg noe saant.

Og forresten til de som lurer, jeg er ikke bak Belgia, men i Tyskland. (dere vet de som ar saa fryktelig sinte for noen aars tid siden og skulle hevne seg paa verden).

I alle fall har de fryktelig kloenete tastatur her nede. Det mangler en hel del bokstaver og de som er paa tastaturet sitter jo stort sett paa feil plass. Er det rart at de er saa sinte og bryske???
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

EQ-Dvergen skrev:Tror jaggu jeg skal svinge i gang loddebolten naar jeg kommer hjem og fikse meg noe saant.

Og forresten til de som lurer, jeg er ikke bak Belgia, men i Tyskland. (dere vet de som ar saa fryktelig sinte for noen aars tid siden og skulle hevne seg paa verden).

I alle fall har de fryktelig kloenete tastatur her nede. Det mangler en hel del bokstaver og de som er paa tastaturet sitter jo stort sett paa feil plass. Er det rart at de er saa sinte og bryske???
Jeg har sett på globusen, og finner at Tyskland ligger litt bak og til venstre for Belgia... :wink:
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

På Lørdag som var skulle jeg gjerne hatt noe lignende den klagoflexen eller en t-skjorte.. Var på jobb med åtti-tallskameratene og presterte å bli trua med juling fordi jeg spilte for høyt. (de spiller på synthtrommer, pod og di-bokser, så det er fullt mulig å skru ned ja og det gjorde jeg, men rock lavere enn 85 dB er ikke akkurat matnyttig..!) jeg må si dette var en heller selsom opplevelse! :shock:
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
loudnes
Newbie
Innlegg: 10
Registrert: 06 apr 2004, 22:01
Sted: OSLO

Legg inn av loudnes »

Du kan foreksempel svare han på døvespråk.... da pleier de å riste på hodet å gå:)
Hans Petter Vadstein
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Trond skrev:Lag deg ei t-skjorte der det står:

Skru opp - 50 kr
Skru ned - 50 kr
Antall knapper på miksaren - 50 kr
Passe på jakke/veske - 50 kr
Passe på øl/vin - 0 kr
Høyre på meiningar - 500 kr
10 points.
hvem tar ansvar for å få trykt opp noen sånne?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:
EQ-Dvergen skrev:Tror jaggu jeg skal svinge i gang loddebolten naar jeg kommer hjem og fikse meg noe saant.

Og forresten til de som lurer, jeg er ikke bak Belgia, men i Tyskland. (dere vet de som ar saa fryktelig sinte for noen aars tid siden og skulle hevne seg paa verden).

I alle fall har de fryktelig kloenete tastatur her nede. Det mangler en hel del bokstaver og de som er paa tastaturet sitter jo stort sett paa feil plass. Er det rart at de er saa sinte og bryske???
Jeg har sett på globusen, og finner at Tyskland ligger litt bak og til venstre for Belgia... :wink:
er i bulgaria damene er da...
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

loudnes skrev:Du kan foreksempel svare han på døvespråk.... da pleier de å riste på hodet å gå:)
gi fingern funker :D
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

Om det re noen som husker Essa her ?
Han sto foh på Down on the Faarm et år .
Og i hovedteltet der er det ikke så fin lyd på de første banda.
Jeg sto ved siden av ham og tok i mot en klage på 'for høy og for spiss lydd' !
Hvorpå jeg starter å le og peker på Essa og uttaler * e jo itj rart de e dårli lyd her, hainn e jo trailersjåfør'

For å gjøre en lang historie kort : D hjalp.

Så det må jo ha vært formannen for komiteen : Nå skal vi klage på lyden gutter.

Øhhhhhh......javel.
Lydfokus
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 jul 2004, 23:54
Sted: Modum
Kontakt:

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av Lydfokus »

Problem løst :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Lydfokus
v/ Bård Åmotsbakken
- Se nu ble det fart i gramofonen!
Ytter
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 05 nov 2004, 11:47
Sted: Nittedal

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av Ytter »

Nå er vel ikke jeg kjent for å være den som spiller høyest her på kloden,men de gangene jeg aner at det er endel flere synsere enn vanlig i salen,så har jeg ofte merket av en ledig kanal med "J.i",gjerne i kombinasjon med en rød faderknapp og satt denne omtrent på 0db. Får jeg klager så er det bare å trekke den faderen litt ned,få et annerkjennende nikk og alle er happy...
"J.i = Jævla idiot"...
E.
Mvh
Einar Ytrelid

"Who said that size doesn`t matter? Hmmm? Look at XL4? Hmmm?"
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Jeg har somregel et par placebo-fadere liggende på vent ;)
funker hver gang! :lol:
Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av Hans A. Moen »

If it's to loud, your to old!
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Interessant tema, dette går jo på arbeidsmiljøet vårt. Det er aldri hyggelig å få klager på lyden. Jeg tror det har mye å si hva slags setting det er. På konsert har folk oppsøkt stedet, og betalt for å høre på musikk de antakelig kjenner til fra før. Men om du er lydmann på et landsmøte, et seminar, el. og det er et musikalsk innslag som tilhørerne strengt tatt ikke var forberdt på, er situasjonen litt anderledes. Jeg har av og til dradd ned master ganske mye mens noen står å klager, men har aldri opplevd at de har merket noe til det, så etter en stund havner den opp igjen. Jeg tror det går mest på om de liker musikken eller ikke, og mindre på lydnivået. Når noen sier det er for lite vokal, gitar, el.l, pleier jeg å høre etter, av og til kan de ha rett.
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
toraabe

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av toraabe »

Av erfaring så er det vel ganske mange folk på seminarer som aldri har vært på en eneste konsert og som forventer å få det musikalske inslaget i samme volum som på sin gamle Grundig mono tv fra 1975. Så når de sier " kan du skru ned alt-- det er alt for høyt" og når det eneste som er mikket opp er sangeren, så forstår de mindre...... Svaret er som regel " Det er sånn det er. Er det for høyt så kan du ta deg en pølse i vaffel"
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Hvorfor ikke

Legg inn av Ole Hansen »

toraabe skrev:Av erfaring så er det vel ganske mange folk på seminarer som aldri har vært på en eneste konsert og som forventer å få det musikalske inslaget i samme volum som på sin gamle Grundig mono tv fra 1975. Så når de sier " kan du skru ned alt-- det er alt for høyt" og når det eneste som er mikket opp er sangeren, så forstår de mindre...... Svaret er som regel " Det er sånn det er. Er det for høyt så kan du ta deg en pølse i vaffel"
Min erfaring er at det finnes få folk som aldri har vært på konsert, og få som har tv eldre enn 1990, og enda færre fra 1975 :? . Skjønner ikke hvor du har denne erfaringen fra? Er vel også sjeldent at kun sangeren er mikket opp?

Synes det er en dårlig holdning her overfor de som klager over at det er for høyt. Kanskje det faktisk er for høyt og vi bør gjøre noe med det?
De er jo også kundene våre! Hadde butikkansatte hatt en holdning som flere på forumet her har, så tror jeg de hadde fått beskjed om å finne en annen jobb.
Kan det ikke være lurt å prøve å være litt ydmyk og hyggelig?
Er folk som synes det er for høyt idioter?
Kan jo også være at de som klager ikke er den skarpeste kniven i skuffen og satt seg rett foran høytaleren. Da kan en heller på en litt mer hyggelig måte prøve å forklare at kan være lurt å flytte seg litt.
Selv klarer jeg ikke alltid å smile å være hyggelig, men det bør vel være målet vårt i stedet for å se på kundene som fiender og idioter?

En annen ting vi bør tenke på er at vi gjennom lydprøver har blitt "fartsblinde" over hvor høyt vi egentlig spiller, mens publikum har ører som ikke er blitt utsatt for høy lyd i forkant av konsert.

Enig med Odd Arild i at klagerne faktisk kan ha rett. Også veldig enig i det handler mye om publikum liker musikken eller ei. Musikk jeg ikke kan fordra vil jo alltid være for høyt så lenge jeg kan høre den.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Svar